וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "יש לנו עניין ליישר את ההדורים עם טורקיה"

פנחס וולף

4.7.2011 / 15:18

שר הביטחון התייחס ליחסים הרעועים עם טורקיה והסביר שבהתחשב ביחסי ישראל עם שאר האזור, הם חשובים מאי פעם. על כוונת הפלסטינים לבקש הכרה מהאו"ם, אמר כי יש לפעול לחידוש המשא ומתן

שר הביטחון, אהוד ברק, הדגיש היום (שני) את חשיבות היחסים של מדינת ישראל עם טורקיה. בישיבה של סיעת העצמאות, אמר ברק, כי "טורקיה, אחת מארבע מדינות מפתח באזור, חשובה מאוד. היום, כשאנחנו ביחסים לא פשוטים עם הסעודים, ביחסי עוינות עם האירנים וביחסי שלום עם מצרים אך היא עוברת טלטלות, יש לנו עניין ליישר את ההדורים עם טורקיה ולמצוא דרך לשים מאחורינו את העבר. מה שהיה היה. יש לנו עניין לשים את הדברים מאחורינו ולנוע קדימה. טורקיה נשארת מדינה חשובה ביותר במזרח התיכון".

בהתייחס להצהרת הרשות הפלסטינית כי בכוונתה לפנות לעצרת האו"ם בספטמבר בבקשה להכיר במדינת פלסטין, אמר ברק, כי "מתרבים הסימנים שהפלסטינים נחושים בכוונתם להגיע לעצרת בכוונה להשיג שם הכרה במדינה פלסטינית כמדינה שאיננה חברה באו"ם. העניין הזה יוצר מציאות לא פשוטה מבחינתנו לקראת ספטמבר. אנחנו מחויבים למאמץ להביא לכך שמדינות אירופה ומדינות גדולות אחרות יבינו שהסיבה לכך שאין התקדמות במשא ומתן המדיני מקורה בהתנהגות הפלסטינית הזאת. עם זאת, זה לא מוריד את הצורך לבחון את המצב ולנסות כל דרך לחידוש משא ומתן רציני שימנע את הצורך להגיע להכרעה".

ברק התייחס גם להגשת כתבי האישום נגד ארבעה פעילי חיזבאללה, בגין מעורבות ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי. ברק אמר, כי "זה גורם זעזוע לא פשוט בלבנון. הפירוש המעשי הוא שחיזבאללה כארגון עמד מאחורי הרצח המאורגן של ראש ממשלת לבנון חרירי, ולא ברור שהעקבות היותר עמוקים בהמשך החקירה לא יובילו גם למעגלי השלטון בסוריה. זה מבהיר לנו עם מי יש לנו עסק, איזה מן שכנים אנו חיים בתוכם, ועד כמה חיזבאללה, שהוא חלק מהמבנה הכאילו לגיטימי של ממשלת לבנון, הוא ארגון שהכל חוץ מסדרי שלטון תקינים הוא לחם חוקו".

עוד באותו נושא:
נתניהו: "הכרזה על מדינה פלסטינית תעכב את השלום"
ארדואן: "נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו"ם"
לבנון: הגיס של מורנייה מואשם ברצח רפיק חרירי

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully