וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "הדרמה סביב פרשת המעטפות נבנתה במכוון"

גלעד גרוסמן

7.7.2011 / 12:17

ראש הממשלה לשעבר המשיך להפנות אצבע מאשימה כלפי מערכת המשפט ולהתעמת עם התובע עו"ד אורי קורב. "לא ביקשתי מטלנסקי אף פעם כסף במזומן, ביקשתי שיגייס תרומות לקמפיינים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

"בניתם במכוון את הדרמה של פרשת המעטפות, שלא עוזבת את התודעה הציבורית עד היום הזה. עד היום ממשיכים לדבר על פרשת המעטפות של טלנסקי" - כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במהלך החקירה הנגדית במשפטו.

עוד על משפטו של ראש הממשלה לשעבר:
אולמרט מסתבך: ”ייתכן והעברתי תרומה לאורי מסר”
אולמרט במשפטו: ”למסר יש אינטרס להגן על עצמו”
אולמרט בעדותו: ”פרשת מעטפות הכסף - פנטזיה”

ההתנצחות בין אולמרט לתובע במשפט, עו"ד אורי קורב, נמשכה גם היום. בשלב מסוים הטיח קורב באולמרט כי הוא תוקף את כל מי שמפליל אותו, מדבר עליו בגיחוך וזלזול, וגם תוקף אותו בתקשורת. על כך השיב אולמרט: "מי שמדבר כל יום עם התקשורת אחרי הדיון זה אתה". קורב שאל לאחר מכן האם ידוע לאולמרט על אינטרס של איש העסקים, משה טלנסקי, לפגוע בו."טלנסקי נלחץ, אולץ ואוים, אז הוא אמר עליי דברים בלתי נסבלים", השיב אולמרט.

אולמרט נשאל על כספים שלטענת הפרקליטות קיבל מטלנסקי, בין השאר תרומה בגובה 150 אלף דולר שהועברה לעמותה לבחירתו לראשות עיריית ירושלים. "טלנסקי היה גייס כספים", השיב, "אני לא ידעתי בזמן אמת על התרומה ומי היו המקורות שלה". לאחר מכן נשאל על כספים שטלנסקי סיפר בחקירתו שהעביר במזומן לאולמרט ולשולה זקן. אולמרט השיב שלא ידע על תרומות שהעביר טלנסקי לזקן. עו"ד קורב התעקש כי לא מדובר בתרומות, אלא כספים שניתנו במזומן. "לא ביקשתי מטלנסקי אף פעם כסף במזומן, לא ביקשתי תרומות במזומן". לאחר מכן הוסיף שטענתו של טלנסקי, לפיה העביר לידי אולמרט וזקן כספים במזומן, בסכומים שהם ביקשו, הינה חסרת שחר. "מעולם לא ביקשתי מטלנסקי תרומה או דבר אחר במזומן. ביקשתי מטלנסקי, וטלנסקי ברצון רב גייס תרומות לקמפיינים פוליטיים".

ועוד על המשפט:
אולמרט: ”זקן האישה החזקה במדינה? הגזמה”
משפט אולמרט: הפרקליטים התעמתו - והדיון נקטע
אולמרט תקף את לדור: ”פועלים נגדי באובססיביות”

לאחר מכן ציטט קורב דברים שאמר טלנסקי על אולמרט, אותו כינה "גנב ושקרן", ואמר ביחס אליו "אוהב כסף לא ישבע כסף" וכי אולמרט "חי כמו מלך". "טלנסקי מעולם לא נתן לי מתנה אישית, לא סיגר, לא עט ולא עניבה. זה הכל פנטזיות, וזה מציג את אישיותו של טלנסקי באור אחר ממה שהכרנו בהתחלה", טען אולמרט.

קורב טען בהמשך כי בחקירתו הראשונה במשטרה הכחיש אולמרט קבלת כספים במזומן מטלנסקי, ורק לאחר מכן טען כי טלנסקי שילם עבורו החזרי הוצאות. "כשאני נשאל על כספים שקיבלתי אני מתייחס לכספים שהם כספי השוחד", השיב אולמרט. לדבריו, בהמשך הציג את העובדה שקיבל כיסוי הוצאות, אולם לא לכך התייחס כאשר הכחיש קבלת כספים מטלנסקי. לאחר מכן טען קורב כי אולמרט שינה את גרסתו לאחר שהתייעץ עם עורכי דינו, וטען שהשוטרים ניסו להטעות אותו.

"האישום והטענות שמוצגות בפניי בכל מקרה ובכל דרך לא על השוליים של ההחזר הוצאות באירועים שבהם טלנסקי היה מעוניין באופן אישי, ושלא היו חלק מהפעילות הרגילה שלי, אלא על כספים במעטפות שלא כדין, ולזה התייחסתי", השיב אולמרט, |בעניין הזה לא שיניתי שום דבר ולא גרעתי כלום. אמרתי את הדברים לכל אורך הדרך. אני אומר את דעתי גם היום".

הוא טען עוד כי לא ניתן לנתק את שאלות השוטרים מהפרסומים אודות שוחד בבוקר חקירתו. "הסברתי שהתחושה הנפשית שלי, לא על בסיס של החלטה, אלא באווירה הזו, לא אפשרה לי להגיד דברים אחרים. כשאני חושב על זה אני נעשה נסער. מה היה בימים האלה מול ההמולה האדירה שאפפה את כל מה שסבב אותנו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully