וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט אולמרט: הפרקליטים התעמתו - והדיון נקטע

גלעד גרוסמן

28.6.2011 / 15:15

שלושת השופטים במשפט ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט קטעו במפתיע את הדיון ויצאו להפסקה. זאת בעקבות מהומה שפרצה כאשר בתביעה טענו כי פרקליטו של אולמרט סיפר "בדיחות לא מצחיקות"

סערת הרוחות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נמשכת. שלושת שופטי ההרכב הפסיקו היום (שלישי) את הדיון ויצאו מהאולם לכ-10 דקות בעקבות עימות בין עו"ד אורי קורב מהתביעה לעו"ד רועי בלכר מצוות ההגנה של אולמרט. במהלך היום נחקר אולמרט על ידי פרקליטו, עו"ד אלי זהר, לגבי התכתבותו עם משרד מבקר המדינה בנוגע להלוואה שקיבל מאיש העסקים ג'ו אלמליח, התכתבות שבה לקח חלק עו"ד זהר כפרקליטו של אולמרט.

מספר פעמים במהלך הדיון ביקש עו"ד קורב מהשופטים להקפיד על כך שעו"ד זהר אינו שואל את אולמרט שאלות מדריכות. בשלב מסוים הוא קם ואמר גם כי בעוד צוות התביעה יושב ב"שקט מופתי" ולא מוציא מילה על הנאמר, עו"ד בלכר מספר "בדיחות לא מצחיקות" בכל פעם שהתביעה מעירה הערה.

בשלב זה התפרץ עו"ד בלכר ואמר שדבריו של קורב הם ממש חוצפה. השופטים, שלא הצליחו להרגיע את הרוחות, הודיעו על הפסקה בת 10 דקות וקמו ויצאו לפתע מהאולם.

עוד על משפט אולמרט:

אולמרט תקף את לדור: "פועלים נגדי באובססיביות"
אולמרט התגונן: "לא החזקתי אצל מסר קופה סודית"
אולמרט על טלנסקי: "פנטזיונר, רק גייס כספים"

"ניסיון אובססיבי לייחס לי הונאה"

מוקדם יותר היום המשיך אולמרט את עדותו ומתח ביקורת על פרקליט המדינה משה לדור, שהתייחס בראיון לעיתון "הארץ" להלוואה שקיבל מאלמליח. לדבריו, "אני לא יכול להתגבר על התחושה שכל האישום הזה וכל הניסיון לייחס לי פה ניסיון הונאה, היה כל כך אובססיבי אצל גורמים מסוימים והם לא היססו חודשים רבים לאחר מכן, לצאת בראיונות עיתונאיים להאשים אותי שאני קיבלתי הלוואה שערורייתית ואחרי זה ייטען גם שלא החזרתי אותה – דבר שהוא על פניו, אמירה של דבר שבמילים עדינות, אין בינו לבין האמת שום קשר. כל זה נאמר בעיצומו של המשפט שמתנהל נגדי, על ידי מי שחתם על האישומים".

עוד העיד אולמרט כי לאחר שרכש דירה ברחוב כ"ט בנובמבר בירושלים, הוא נקלע לקשיים בהחזרי הלוואות ולכן ביקש את עזרתו של אלמליח. אולמרט קיבל מאלמליח הלוואה בסך 75 אלף דולר, שניתנה לו בתנאי שוק והוא היה אמור להחזירה רק כאשר יידרש לעשות זאת ומבלי שנקבע לכך מועד מוסכם. אולמרט טען עוד כי דווח על כך לרשויות המס והוסיף כי מבקר המדינה הקודם, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, בחן את הלוואה בשל העובדה כי לא נקבע מועד להחזירה ובחשד לניגוד לעניינים.

ואז, לדברי אולמרט, הוא החזיר את ההלוואה. לאחר מכן אולמרט מתח ביקורת על כך שהפרקליטות החליטה לצרף את הנושא לכתב האישום. הנושא, לטענתו, בכלל לא עלה בשימוע (שאליו אולמרט הוזמן אך לא התייצב). לדברי אולמרט, "זה נושא לגיטימי לבדיקה, אבל בוודאי שלא לתביעה. ההרגשה היא שההתנהגות של התביעה היא משחק מכור. בוודאי שהשימוע נערך על ידי מי שכבר הודיע לכל הפרקליטים שהוא נושא באחריות אישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully