וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט בעדותו: "פרשת מעטפות הכסף - פנטזיה"

גלעד גרוסמן

30.6.2011 / 13:11

ראש הממשלה לשעבר הכחיש שוב כי קיבל כסף ממוריס טלנסקי. הוא הוסיף כי מעולם לא ביקש ממנהלת לשכתו להונות ארגונים שיממנו את טיסותיו בפרשת "ראשונטורס"

"לא יעזור שום דבר, אני אכחיש את זה אלף פעם, לא יביאו שום ראיה לגבי מה שקוראים לו 'פרשת המעטפות'. זה לא יעזור. זה הכל פנטזיה שיצרו, כל העניין של פרשת המעטפות", כך אמר היום (חמישי) ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במהלך משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

אולמרט נחקר היום על ידי עו"ד מיכה פטמן, פרקליטה של הנאשמת השנייה בפרשה, שולה זקן, מי שהיתה ראש לשכתו של אולמרט. זקן נאשמת כי היתה מעורבת בקבלת כספים במזומן מאיש העסקים מוריס טלנסקי ובהסתרתם, וכן במצגי השווא שאיפשרו לאולמרט לקבל מימונים עודפים לנסיעותיו בפרשת "ראשונטורס".

אולמרט שב והכחיש שקיבל כספים במזומן במעטפות מטלנסקי, וכן הכחיש שזקן היתה מעורבת בכך באופן כלשהו. "שולה, אני לא חושב שאי פעם חיכתה במשרד שטלנסקי יתגנב בשעות החשכה דרך חדרי המדרגות הסודיים של המשרד כדי שלא יראו אותו. זו פנטזיה", אמר. "הכל היה גלוי האירועים עם טלנסקי היו פומביים, אם זה העובדה שכל הפגישות עם טלנסקי במידה שהיו, אם ניתנה או לא ניתנה תרומה, הכל היה רשום ביומן".

הוא הוסיף ואמר כי מי שטיפל בכספים שגייס טלנסקי, עבור פועלו הפוליטי, היה מקורבו עו"ד אורי מסר. הוא התייחס גם לטענת מסר, שבכספת במשרדו נותרו 150 אלף דולרים לאחר שהפסיק לשמור לאולמרט את הכסף בנאמנות. "אם היתה בעיה מסר היה צריך לדווח, לא שולה. לא ציפיתי גם משולה לדווח לי מה חסר לך. היא לא דיווחה לי, ומסר לפי טבע העניינים, היה זה שהיה צריך", העיד.

"זה לא יכל היה להיות סוד"

בשלב זה התערב השופט יעקב צבן ואמר כי "מה שמצטייר כאן זה ש-150 אלף דולר הלכו לאיבוד". "השאלה הזו מסקרנת אותי עד היום", השיב אולמרט. "למעט העובדה שלא יכולתי לדבר על זה עם שולה, אף פעם ולא יכולתי לדבר על זה עם מסר. יש כמה שאלות שמציקות לי מאוד לגבי מה שקרה ולא יכולתי לדבר עם כל מיני אנשים".

בתגובה שאל השופט משה סובל האם לא פנה אל מסר לברר לגבי הסכום. "היה מדובר בכספים פוליטיים שמיועדים לפעילות פוליטית שבין מערכות בחירות. בוודאי שמרגע שהתחלתי לכהן בתפקידי כראש הממשלה זה לא העסיק אותי בכלל כי ממילא לא יכול להיות שום שימוש שלי".

בעדותו התייחס אולמרט גם לאישומים בפרשת "ראשונטורס", ואמר כי מעולם לא ביקש מזקן להונות את הארגונים שמימנו את הטיסות. "שולה לא נתבקשה, ולכן אני גם לא מעלה על דעתי שהיא פעלה להסתיר את העובדה שאני מופיע אצל ארגונים נוספים". אולמרט אמר בעדותו כי חשוב לו להבהיר כי לא ניסה להסתיר את נסיעותיו ועל כן לא היה בהן דבר לא חוקי. "חשוב לי ביותר שאצליח להעביר לכם את העניין בפרופורציות הנכונות, גם מבחינת איפה שאני עמדתי לכל אורך הדרך. אני רוצה שתבינו, בתקופה שבה אנחנו מדברים, כשהייתי בא לניו יורק, זה לא יכול היה להיות סוד. אני צריך להיות מטומטם גמור כדי לחשוב שאני יכול להסתיר דבר כזה. זה לא היה סוד, זה היה אירוע. כל הקונספירציה של שמירת סודיות לא היתה ולא נבראה".

אולמרט גם נשאל על האישום נגד זקן לפיו האזינה לשיחותיו, ולדבריו בחקירתו במשטרה כי לא ידע על כך. טענה שהוא חזר בו ממנה במהלך עדותו וטען שהחוקרים הטעו אותו. "את העניין הזה של ההקשבה ירשנו עוד ממשרדו של טדי קולק בעירייה, כחלק משיטת העבודה", השיב. סופר לנו שזה היה נוהל קבוע שהמזכירה שלו האזינה לכל השיחות שלו". אולמרט הסביר כי במהלך חקירתו חש שעליו להתגונן מפני חוקריו. "זו היתה חלק משיטה, לא אמרתי את זה בחקירה, הייתי בהתגוננות, הייתי בפוקוס על דבר אחר לגמרי. בסופו של דבר את התמונה המדויקת כאן צריך להציג", אמר.

התפתחויות אחרונות במשפט אולמרט:
אולמרט: "זקן האישה החזקה במדינה? הגזמה"
אולמרט התגונן: "לא החזקתי קופה סודית"
אולמרט: קיבלתי 140 אלף ש"ח מטלנסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully