וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט מסתבך: "ייתכן והעברתי תרומה לאורי מסר"

גלעד גרוסמן

5.7.2011 / 12:39

בניגוד לדברים שאמר בחקירה, היום העיד ראש הממשלה לשעבר בבית המשפט כי ייתכן שהעביר בעצמו כסף למקורבו, עורך הדין אורי מסר, ולא רק באמצעות מנהלת לשכתו שולה זקן

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אמר היום (שלישי) בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים כי ייתכן שהעביר למקורבו, עו"ד אורי מסר, כספי תרומות במזומן. זאת, בניגוד לדברים שאמר בחקירתו במשטרה, שם הכחיש כי העביר כספים למסר במזומן. "יכול להיות שהעברתי למסר תרומה", אמר אולמרט, "בדרך כלל נתתי את זה למסר באמצעות שולה".

עוד על משפטו של אהוד אולמרט:
אולמרט במשפטו: "למסר יש אינטרס להגן על עצמו"
אולמרט בעדותו: "פרשת מעטפות הכסף - פנטזיה"
אולמרט: "זקן האישה החזקה במדינה? הגזמה"

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במשפטו, יולי 2011. עומר מירון
"בדרך כלל נתתי את זה למסר באמצעות שולה". אהוד אולמרט בבית המשפט/עומר מירון

בעדותו היום נשאל אולמרט שוב על הכספים שהחזיק עבורו מסר, מי שהיה יד ימינו ואיש סודו. כספים, שלטענת הפרקליטות ניתנו לאולמרט על ידי איש העסקים משה טלנסקי. כאשר נשאל על ידי התובע, עורך הדין אורי קורב, לגבי העברת הכספים, השיב אולמרט כי ייתכן שהעביר בעצמו כסף למסר, ולא רק באמצעות זקן. הוא הסביר כי בתשובות שנתן למשטרה, בהן הכחיש את העברת הכספים, התייחס לטענת חוקרי המשטרה שהחזיק אצל מסר "קופה סודית" שהכילה כספי שוחד. לכן, הסביר, הכחיש העברת כספים בלתי לגיטימית.

קורב ציטט מתוך חקירתו של אולמרט במשטרה, בה אמר כי לא ידע על כך ששולה זקן העבירה למסר כספים במזומן. "ההכחשה היא הכחשה אמיתית של דברים שהוצגו באופן לא נכון", השיב אולמרט. "התייחסתי לאישום הזה של כספי שוחד לקונספירציה הזו של מסר. לבוא אלי אחרי שלוש שנים וחצי ולהגיד באוזן המוזיקלית שלך לא הבחנת בניואנס הזה כאילו שהשאלה השמינית היא עוברת בכלל לאיזה סוג אחר של אירועים ולא חוזרת לעניין עצמו של כספי השוחד". על כך השיב קורב: "לא מדובר בניואנסים. מדובר בשאלות מלאות שלא אמרת בהן דברי אמת. אני אומר לך שאתה החלטת לא לשתף את החוקרים. הייתה לך החלטה מודעת לא לתת הסברים. אתה בחרת להשיב שם את התשובות כפי שהשבת".

אולמרט נגד קורב: מי יותר ציני?

גם בדיון היום התפתח עימות בין קורב לאולמרט, לאחר שהתובע אמר לאולמרט כי הוא עונה בזלזול ובציניות. על כך השיב אולמרט כי הוא לא מאמין שמישהו מסוגל לנצח את קורב בגסות רוח ובציניות.

החקירה הנגדית במשפטו של ראש הממשלה לשעבר נפתחה אתמול. בתחילת הדיון הכחיש אולמרט כי ידע שאיש העסקים משה טלנסקי כיסה חוב של 300 אלף דולר שצברה עמותה שתמכה בבחירתו לראשות עיריית ירושלים. אולמרט טען כי הדבר נודע לו רק בחקירתו במשטרה בשנת 2008, בניגוד לטענת הפרקליטות כי מקורבו, עורך הדין מסר שעמד בראש העמותה, יידע אותו על כך כבר ב-2003.

"אנחנו נראה שלטענה הזו אין רגליים", אמר התובע קורב. "מי שכיסה את החוב הוא טלנסקי, ובניגוד לדבריך בבית המשפט אתה ידעת בזמן אמת שזהו טלנסקי ואין אפשרות אחרת". אולמרט, שנמנע מלהביט על קורב, הכחיש. "אמרתי שהגרעון כוסה. שמסר אמר לי שהוא כוסה על ידי לקוח שלו", השיב אולמרט. כשנשאל מתי ידע שמדובר בלקוח של מסר, השיב אולמרט: "זמן רב לאחר הבחירות".

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר לאחר הדיון כי "אולמרט אמר בצורה הברורה ביותר לכל אורך הדרך, גם בחקירה, גם בעדות הראשית וגם היום כי מדובר בכספים פוליטיים שעברו כחוק והוחזקו כחוק בידי אורי מסר, וכל הזיקוקים שמנסה הפרקליטות להפריח מסביב, לא ישנו עובדה יסודית זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully