וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון ברפורמת הקווים: "רוצים שחולים יעשו כושר"

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה ברפורמה בתחבורה הציבורית ובחנה את התלונות שהעלו הנוסעים. עם זאת, במשרד התחבורה הביעו שביעות רצון מהשינוי: "מספר הנסיעות ליום גדל מ-8,900 ל-9,580"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום (רביעי) ברפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן ובדרכים לשיפורה. בפתח הדיון, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד) כי קיבל טענות רבות על בעיות בתכנון החדש, בהן בלטו פניות של הורים ותלמידים שהתלוננו על שינוי בקווים המגיעים למוסדות החינוכיים. "נראה לי חריג שתלמידים מחליפים אוטובוסים בדרך לבית הספר", אמר שאמה-הכהן.

השינוי בקווי האוטובוסים בגוש דן החל ביום שישי שעבר, והביא עימו בעיקר תלונות רבות וביקורת מצד הנוסעים. אלי שמעוני, יו"ר ועד שכונת רמת החייל, התלונן בדיון כי מקבלי ההחלטות לא שיתפו את הציבור ברפורמה שתוכננה. "באו אלינו ואמרו כמה זה יהיה טוב, אבל שום דבר לא קרה חוץ מזה. במשרד התחבורה חשבו ש'איכילוב' זה מכון כושר, וכדאי שאנשים יצעדו 700 מטר ברגל לפני שהם מגיעים לתחנה". מתכננת הרפורמה, רותי אמיר, סתרה את דבריו והסבירה, כי "התקיימו פגישות עם תושבים בשבע השנים האחרונות, וערכנו מאות שינויים בעקבות הערות האזרחים".

אחד מהשינויים שגררו תלונות רבות, היה שינוי מסלולם של קווים ישירים המגיעים לבית החולים שיבא בתל השומר – והמרתם במסלולים הדורשים החלפה בין קווים. "איש לא התייעץ איתנו", אמר בדיון אבי בטלהיים, ראש אגף התקשורת בבית החולים שיבא בתל השומר. "אנחנו משרתים קהילה גדולה של נכים, פצועים וילדים שמלווים בסביהם. הרבה קווים מפזרים את החולים הללו בנקודות רבות. ברגע שנפסקה כליל הנסיעה של הקווים הללו נגרם להם נזק אדיר".

רפורמת האוטובוסים נכנסת לפעולה בתחילת חודש יולי, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"קיימנו פגישות עם תושבים בשבע השנים האחרונות"/נמרוד סונדרס

המשנה למנכ"ל משרד התחבורה, אלכס לנגר, הגיב לביקורות והבהיר כי על אף התלונות, הרפורמה חיובית ומביאה עימה בשורה מודרנית. "מספר הנסיעות ליום גדל מ-8,900 ל-9,580", אמר, ובהקשר להחלפת הקווים התדירה הסביר, כי "כל המערכות בעולם מבוססות על מעברי נוסעים, אחרת אין אפשרות אמיתית לייצר רמת שירות".

לנגר הוסיף, כי התכנית החדשה כוללת הוזלת מחירי הנסיעה למשתמשים. "נכון שישנם מקרים בהם התייקר התעריף, אבל בתמורה התקבל מוצר אחר, כך שבמקום נסיעה עירונית עכשיו יש נסיעה הפתוחה ליותר ערים".

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) אמר ללנגר כי "אפילו בקהיר יש תחבורה מתחת לאדמה, לכל מדינה יש כלי חלופי". לנגר השיב לו כי הוא "אינו מציע לו לנסוע לשם", והוסיף: "הקדשנו תשומת לב גדולה לתכנון קפדני, אולם זה לא אומר שיצא לנו מוצר מושלם. הבטחנו שנמשיך, נלמד את כל ההערות ואז נוסיף שיפורים".

לנגר התייחס גם לדיילים שהפעיל משרד התחבורה בניסיון להסביר את הרפורמה לציבור: "הפעלנו מערך גדול בשפות שונות, אבל הם לא עובדי משרד התחבורה", הסביר בהתייחסו לטענה כי אלה לא תמיד ידעו לספק הסברים מקיפים על השינויים. "כולם עברו הכשרה, אבל אני לא יכול להיות ערב ליכולותיהם האישיות. בסופו של דבר, אנחנו רואים במהלך הצלחה. לא היה כשל מערכתי בשום מקום".

עוד על הרפורמה הציבורית:
הקווים החדשים בגוש דן: המדריך המלא
ביה"ח שיבא נגד רפורמת האוטובוסים: "תפגע בחולים"
נוסעים מתלוננים: "היה בסדר, למה לשנות?"
רפורמת האוטובוסים: "הנוסעים עצבניים"
פנייה לשר כץ: ”הקפא הרפורמה בתחבורה הציבורית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully