וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לשר כץ: "הקפא הרפורמה בתחבורה הציבורית"

פנחס וולף

29.6.2011 / 13:06

ח"כ שלי יחימוביץ' פנתה לשר התחבורה בדרישה להקפיא את המהלך שאמור לצאת לדרכו בסוף השבוע מפני שלדבריה הוא "מתנהל באנדרלמוסיה מוחלטת ומעלה חשש לפגיעה קשה בציבור הנוסעים"

נמשכת המחלוקת סביב הרפורמה בתחבורה הציבורית, הצפויה לצאת לדרכה ביום שישי הקרוב. ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) פנתה לשר התחבורה, ישראל כץ, ודרשה ממנו להקפיא את הרפורמה. במכתב ששיגרה אתמול לשר כותבת יחימוביץ', כי מפניות רבות שהגיעו אליה בימים האחרונים עולה שמהלך הרפורמה "מתנהל באנדרלמוסיה מוחלטת, המעלה חשש לפגיעה קשה בציבור הנוסעים".

במכתב נאמר כי אף שתוכנית הרפורמה הוכנה לפני שנים רבות, הציבור נחשף אליה פחות מחודש לפני תחילת יישומה - באמצעות אתר אינטרנט שאינו נגיש לחלקים משמעותיים מאוכלוסיית משתמשי האוטובוסים. לדבריה, שלושה ימים טרם ביצוע הרפורמה טרם הופצו לציבור עיקריה, וממילא הם כתובים עברית בלבד, אף שחלק משמעותי מן הנוסעים הם מבוגרים ועולים חדשים.

עוד סביב הרפורמה בתחבורה הציבורית:
כל מה שרציתם לדעת על התחבורה הציבורית
נוסעים על הרפורמה בקווים: ”היה בסדר, למה לשנות?”
תושבים על הרפורמה באוטובוסים: ”כישלון בטוח”
הסטודנטים: איך נגיע לאוניברסיטה?

"מאות אלפי אזרחים תלויים בתחבורה הציבורית"

"התחבורה הציבורית היא שירות חיוני בו תלויים מאות אלפי אזרחים, ובפרט אלו שאין להם כל חלופה אחרת ואין ידם משגת לרכוש רכב פרטי: עולים חדשים, אנשים מבוגרים, חיילים, סטודנטים, בעלי מוגבלויות, וציבור רחב המשתייך לעשירונים הנמוכים והבינוניים", כתבה יחימוביץ', "ההתנהלות בכל הקשור בניהול הרפורמה המתוכננת היא לקויה ופוגעת בציבור. בעוד המשרד עוסק בשרטוט כבישים מהירים ומחלפים לאורכה ולרוחבה של הארץ, מאות אלפי הנוסעים בקווי האוטובוס ממתינים מדי יום בשמש הקופחת בציפיית אין קץ לבוא האוטובוס".

עוד קראה ח"כ יחימוביץ' לשר כץ שלא לבטל את ההסדר הנהוג זה שנים רבות ומאפשר את יציאתם של קווי אוטובוס המשרתים את בתי החולים בשכונות המרוחקות בגוש דן בטרם צאת השבת.

נוסעים ואזרחים רבים הביעו השבוע את זעמם בעקבות הידיעה על הרפורמה, שכאמור צפויה להיכנס לתוקפה כבר בסוף השבוע הקרוב. במסגרת הרפורמה, ישונו מסלולי מרבית קווי הנסיעה במטרופולין תל אביב, וכן ישונו תעריפי הנסיעה וגם שיטת התשלום. כמו כן, ייסגרו מספר רחובות וצירי תנועה בתל אביב, חלקית או באופן מלא, לתנועת כלי רכב פרטיים - ותותר בהם רק הנסיעה באמצעי תחבורה ציבורית.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully