וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: המבחן הגדול של הרפורמה בתחבורה הציבורית

הרפורמה בתחבורה הציבורית שהושקה ביום שישי עומדת מול מבחנה הגדול עם פתיחת שבוע העבודה הסדיר. במשרד התחבורה ביקשו מציבור הנוסעים להקדים בואם לתחנות בכדי למנוע בלבול

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

המבחן הגדול של הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן נפתח הבוקר (ראשון) עם תחילת שבוע העבודה הסדיר לאחר שכבר ביום שישי שונו קווי הנסיעה. במשרד התחבורה מקווים שציבור הנוסעים יישמע להוראות ויגיע מוקדם מהרגיל לתחנות, זאת בכדי למנוע בלבול ועיכובים בנסיעות כפי שאירע ביום שישי.

עוד על הרפורמה:
רפורמת האוטובוסים: תקלות, בלבול ולא מעט מבוכה
הרפורמה בתחבורה הציבורית: המדריך המלא

"הגעתי מוקדם יותר לתחנה כדי לעכל ולהבין איזה קו עליי לקחת וללמוד את לוחות הזמנים", סיפרה אחת הנוסעות בקו 22" לאזור רמת החי"ל בתל אביב. "כולם באוטובוס מדברים על הרפורמה וישנן חששות אבל הנהגים מאוד אדיבים". היא הוסיפה שחלק מהנוסעים היו מבולבלים מהשינוי וכעוסים, "אבל הם כנראה הכינו את התגובה מראש", אמרה.

גם נהגי האוטובוסים ערים לבלבול שהרפורמה גורמת לנוסעים. "הבוקר הנוסעים יותר עצבניים מהרגיל", סיפר אבידן, נהג אוטובוס אגד. "כרטיסי הנסיעה שהייתי רגיל לחלק – חלקם בוטלו וחלקם התחלפו באחרים. הייתי צריך להתרכז בחלוקתם כדי לא לעשות תקלות שיעלו לנוסעים בכסף".

רפורמת האוטובוסים נכנסת לפעולה בתחילת חודש יולי, יולי 2011. נמרוד סונדרס
"הנוסעים עצבניים יותר מהרגיל"/נמרוד סונדרס

"המהלך אורך זמן ויש להתאזר בסבלנות"

דיילת שירות של משרד התחבורה, סיפרה לוואלה! חדשות כי היום ישנה פחות או יותר אותה "רמת בלגן" שהייתה גם בסוף השבוע. בנוסף סיפרה על בעיה נוספת - היעדרן של חוברות המסבירות על השינויים בשפות זרות, כמו למשל באמהרית או רוסית.

"אין לי מושג איך אגיע בזמן. הקו שהייתי רגילה לנסוע בו בוטל ואני מחכה כבר הרבה זמן", סיפרה נויה, בת 30, שנוסעת מדי בוקר משדרות רוטשילד בתל אביב למקום עבודתה בחולון - ואינה יודעת מה מספר הקו החדש שמתאים לה.

פטריסיה, פנסיונרית מצרפת שגרה בתל אביב, סיפרה דווקא על שביעות רצון מהשינוי. "אני מרוצה, למרות הבלבול. אני משתמשת כל הזמן בתחבורה ציבורית כדי להכיר את פניה היפות של העיר. אני בטוחה שבסופו של דבר הרפורמה היא לטובה".

לפניות לכתב:
bobi1979@walla.walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully