וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח שיבא נגד רפורמת האוטובוסים: "תפגע בחולים"

אריאל נוי

29.6.2011 / 20:44

מנהל בית החולים שיגר מכתב לשר ישראל כץ, והתריע מפני פגיעה קשה בחולים ובעובדי המרכז הרפואי בשל הרפורמה בקווי התחבורה הציבורית בגוש דן. משרד התחבורה: "אין שחר לטענות"

הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן הצליחה להרגיז את תושבי האזור, וכעת גוררת התנגדויות גם מצד בית החולים שיבא בתל השומר. פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי, שיגר הערב (רביעי) מכתב חריף לשר התחבורה ישראל כץ, והזהיר כי הרפורמה תפגע באופן חמור בציבור המטופלים בבית החולים ובעובדי המרכז הרפואי.

המרכז הרפואי שיבא מושך אליו עשרות אלפי אנשים מדי חודש, המגיעים ממגזרים שונים ומגוונים ומאזורים רבים ברחבי הארץ. במכתב ציין פרופ' רוטשטיין כי "הצעד לא תואם עם אף בעל תפקיד בבית החולים. הפגיעה תהיה קשה ומורכבת בעיקר במעוטי הכנסה, בקשישים, בחולים עם ניידות מוגבלת, בהורים מרובי ילדים, בחולים אונקולוגיים, בחולים עם מחלות כרוניות ועוד".

עוד על הרפורמה בתחבורה הציבורית בגוש דן:
רפורמת האוטובוסים: גם המסבירים לא יודעים להסביר
מיום ו': הרפורמה בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך
הרפורמה בתחבורה הציבורית - האתר הרשמי
נוסעים על הרפורמה בקווים: "היה בסדר, למה לשנות?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצעד לא תואם עם אף בעל תפקיד בבית החולים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ? רוטשטיין ציין כי נודע לו על הרפורמה רק בימים האחרונים דרך אמצעי התקשורת: "קראנו ושמענו באמצעי התקשורת – ואתמול אף קיבלנו חוברת מידע המופצת ומחולקת מטעמכם – על השינויים במערך התחבורה הציבורית בגוש דן. מעיון ראשוני בחוברת ומשיחות עם קהל הצורך את שירותי התחבורה הציבורית, מתקבל הרושם שהפגיעה בציבור מטופלי ועובדי שיבא - ובני משפחותיהם והמבקרים - היא גדולה. המהלך נעשה מבלי לתת פתרונות ראויים וממשיים לאוכלוסייה רחבה. מעבר לכך, הצעד לא תואם עם אף בעל תפקיד מטעמנו, ובכך נמנעה מאנשייך האפשרות לקבל מידע שיכול היה להאיר את עיני מומחי התחבורה בצרכים המאוד מיוחדים של מקבלי השירותים בשיבא".

רוטשטיין הוסיף במכתבו כי גם ביטולם של הקווים הוותיקים תהיה מכה אנושה לעובדים ולמטופלים: "לדאבוננו, ביטולם של קווים ותיקים (35, 45, 64) ושינוי מסלולם של קווים קיימים (7, 143) יפגע באפשרויות ניידותם של רבים הצורכים את המוצר הרפואי בבית החולים שלנו. זאת ועוד, חלק מהקווים שנכנסו למתחם בית החולים ופיזרו את הציבור במספר תחנות – לא ייכנסו יותר לבית החולים, עובדה שתהפוך את ניידות המטופלים למורכבת ומסורבלת. לא נוכל להשלים ולתת יד למהלך שיהפוך את ההגעה לשיבא למשימה כמעט בלתי אפשרית עבור רבים".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "מדובר בטענות חסרות כל שחר, שכן הקשר לבית החולים שיבא רק משתפר בתכנית עבור תושבי גוש דן. לשם המחשה, קו 139 העובר במרכז תל אביב ובדרום רמת גן יופעל בתדירות גבוהה ועד חצות. קו 143 היוצא בתדירות גבוהה ושעות פעילותו הוארכו, והוא ישרת את תושבי חולון ובת ים להגעה לבית החולים. בנוסף, קו 135 הינו קו חדש בתכנית, שישרת את תושבי רמת השקמה לבית החולים. כמו כן, קיים קו 65 המשרת את תושבי רמת גן, קו 1 שישרת את תושבי רמת השקמה, קו 55 שישרת את תושבי בקעת אונו ומרכז תל אביב וקווים 87 ו-187, שמשרתים את תושבי פתח תקווה לבית החולים שיבא".

לפניות לכתב: arielnews@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully