וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל: אובמה יבוא לבקר כאן בקרוב

פנחס וולף

5.7.2011 / 13:38

שגריר ארה"ב בישראל, ג'יימס קנינגהאם, הבטיח ליו"ר הכנסת כי הנשיא יגיע לביקור רשמי בארץ "בקרוב". ריבלין מצדו ניצל ההזדמנות כדי לספר לשגריר כי "האווירה בבית הלבן השתנתה לרעה"

שגריר ארצות הברית בישראל, ג'יימס קנינגהאם, הודיע היום (שלישי) ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי בכוונת נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להגיע לביקור נשיאותי ראשון בארץ הקודש - כך נמסר מלשכתו של ריבלין. השניים נפגשו במשכן הכנסת לקראת סיום תפקידו של קנינגהאם, בתום קדנציה בת שלוש שנים. ריבלין הודה לשגריר אך גם השמיע בפניו מילים קצת פחות טובות על הבית הלבן: "הישראלים חשים שהאווירה בבית הלבן השתנתה לרעה", אמר יו"ר הכנסת, "התחושה היא שאובמה רואה בישראל יותר נטל מאשר נכס אסטרטגי. כאשר ביקר הנשיא במצרים ובאזור הוא בחר שלא להגיע לישראל, והדבר צרם לישראלים רבים. אי אפשר להתכחש לרגשות הציבור ולנסות לשנות אותם רק בהסברים".

קנינגהאם השיב כי לדידו, התחושה של ריבלין מוטעית. לדבריו, "הנשיא רוצה לבקר בישראל והוא יעשה זאת". עם זאת, הוא נמנע מלנקוב בתאריך הביקור, אך לדבריו "הביקור נמצא על סדר יומו של הנשיא". בנושא המשא ומתן עם הפלסטינים אמר ריבלין, כי "על אובמה לדעת שאין קיצורי דרך במזרח התיכון. גם אדם שהעפיל מסנאטור לנשיא אינו יכול לחולל נסים במציאות המזרח תיכונית".

לא פעם ראשונה של אובמה בישראל

הדיווח על ביקורו המתוכנן של אובמה בישראל מתקבל בירושלים על רקע חילוקי הדעות המתוקשרים שהתגלעו בין ישראל לארצות הברית סביב ביקורו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בארצות הברית לפני כחודש וחצי. ערב ביקורו של נתניהו נשא אובמה נאום בו התייחס לצורך בחזרה ישראלית לגבולות 1967, ובפגישתם הבהיר ראש הממשלה כי אין בכוונתו לעשות כן. נתניהו הבהיר אז, כי "ישראל מוכנה להתפשר בצורה נדיבה", אך ציין כי ישראל לא תהיה מוכנה לשוב לקווי 1967 - "שאינם בני הגנה". יומיים לאחר מכן, נשא אובמה נאום מרוכך בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב איפא"ק.

אם אכן יגיע, יהיה זה ביקורו הראשון של אובמה כנשיא בישראל. הנשיא האמריקני כבר ביקר בישראל, אולם עוד בטרם נבחר לנשיאות. בהיותו סנאטור מטעם מדינת אילינוי ומועמד לנשיאות, ביקר אובמה בישראל, נפגש עם ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, עם מי שכיהן כיו"ר האופוזיציה, נתניהו, הניח פתק בכותל וגם נשא דברים בשדרות.

עוד באותו נושא:
אובמה: ”ישראל תמיד תהיה חברתנו הקרובה ביותר”
אובמה לפלסטינים: ”אל תקימו מדינה בלי משא ומתן”

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully