וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתח וחמאס דחו הקמת ממשלת האחדות עד לספטמבר"

על פי דיווחים ברשות, מטרת הדחייה להציג "חזית אחידה" בפני האו"ם לקראת ההצבעה על הקמת המדינה הפלסטינית. הארגונים וממשלותיהם ימשיכו לפעול כרגיל, במקביל למאמצי הפיוס הטורקיים

פתח וחמאס דחו את הקמת ממשלת האחדות עד להכרזה הצפויה על הקמת מדינה פלסטינית בספטמבר, בשל מבוי סתום בשיחות הפיוס בין הפלגים. כך דיווחה אמש (רביעי) סוכנות מען, בהתבסס על דיווח של סוכנות הידיעות הסעודית. לפי הדיווח, הפלגים סיכמו כי ממשלותיהן בגדה המערבית וברצועת בעזה ימשיכו לפעול כרגיל, במקביל להמשך מאמצי הפיוס בתיווכה של טורקיה. להערכת סוכנות הידיעות הפלסטינית, הסיבה להסכמה בדחיית הדיונים היא הרצון של שני הצדדים להגיע להצבעה באו"ם על הקמת המדינה הפלסטינית כ"חזית אחת", לפחות כלפי חוץ.

עוד על הסכם הפיוס הפלסטיני:
חמאס: ”מאמצי הפיוס עם פתח הגיעו למבוי סתום”
אין פיוס? ”אבו מאזן ומשעל דחו פגישתם בקהיר”
חמאס נגד פיאד: ”הוא לא יהיה ראש ממשלה”

עוד עולה מהדיווח כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ביקר בטורקיה בימים האחרונים במטרה לקדם את תהליך הפיוס, זאת במקביל לביקורו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, באנקרה. למרות שהמאמצים לפיוס טרם הגיעו לכדי סיכום סופי, הממשלה הפלסטינית, בראשותו של סלאם פיאד, צפויה לניעור משמעותי. על פי הדיווח, כתשעה שרים חדשים ימונו לקבינט – לא ברור האם במקום שרים מכהנים, או בנוסף אליהם.

הדיווח באשר להסכמה לדחות את המשך המגעים התקבל כיומיים לאחר שבכיר חמאס בעזה, ד"ר מחמוד א-זאהר, סיפר כי "מאמצי הפיוס בין חמאס לפתח הגיעו למבוי סתום". בשיחה עם העיתון הירדני "א-דוסתור" חשף א-זאהר כי סלעי המחלוקת העיקריים בין שני הארגונים הפלסטיניים קשורים להרכב אש"ף, הממשלה החדשה, המועצה המחוקקת והוועדה הביטחונית העליונה. "כשפתח יביע את הסכמתו, ניתן יהיה לחתום על הסכם הפיוס", הסביר.

א-זהאר האשים את ארגון פתח בסיכול המאמצים לגיבוש הסכם. "לאחר שחתמנו על הסכם הפיוס, ארגון פתח התחיל לפעול בצורה הפוכה בשטח". לדבריו, פתח מעוניין שהממשלה החדשה שתקום תהיה "ממשלת אבו מאזן, אולם מדובר בממשלת הסכמה לאומית. כל הדברים שהגענו לגביהם להסכמות – הופרו על ידי פתח, ולכן אנחנו במצב של קיפאון כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully