וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "מאמצי הפיוס עם פתח הגיעו למבוי סתום"

ניר יהב

28.6.2011 / 11:54

לדברי בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, פתח הפר את הסכם הפיוס שנחתם בין הארגונים. "אנחנו במצב של קיפאון, אם הוא יימשך איני חושב שתוקם ממשלה". טרם נקבע מועד פגישת אבו מאזן משעל

"מאמצי הפיוס בין חמאס לפתח הגיעו למבוי סתום", כך אישר היום (שלישי) בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר. בשיחה עם העיתון הירדני 'א-דוסתור' אמר א-זהאר כי סלעי המחלוקת העיקריים בין שני הארגונים הפלסטינים קשורים להרכב אש"ף, הממשלה החדשה, המועצה המחוקקת והוועדה הביטחונית העליונה. "כשפתח יביע את הסכמתו, ניתן יהיה לחתום על הסכם הפיוס", הסביר.

א-זהאר האשים את ארגון פתח בסיכול המאמצים לגיבוש הסכם. "לאחר שחתמנו על הסכם הפיוס, ארגון פתח התחיל לפעול בצורה הפוכה בשטח". לדבריו, פתח מעוניין שהממשלה החדשה שתקום תהיה "ממשלת אבו מאזן, אולם מדובר בממשלת הסכמה לאומית. כל הדברים שהגענו לגביהם להסכמות – הופרו על ידי פתח, ולכן אנחנו במצב של קיפאון כעת".

"אם תימשך המדיניות הזו (מצד פתח – נ.י), איני חושב שתורכב ממשלה", הוסיף. "שכן, הממשלה חייבת להתגבש בהסכמה על ידי כל הפלגים הפלסטינים, ולא רק על ידי פתח וחמאס. אם התעוררו כל כך הרבה קשיים בהשגת הסכמה על זהות ראש הממשלה הבא, מה יקרה כשנחליט על כל השרים?".

עדות נוספת למבוי הסתום בין הצדדים היא העובדה שטרם נקבע מועד לפגישתם של אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל, שהייתה אמורה להיערך בשבוע שעבר בקהיר. בנוסף, למרות שבימים האחרונים דווח במספר כלי תקשורת ערבים כי פתח וחמאס הסכימו שראש הממשלה הבא יהיה יו"ר קרן ההשקעות הפלסטינית, מוחמד מוסטפא, בחמאס הכחישו בתוקף את הדיווחים והבהירו כי טרם נקבעה זהותו של ראש הממשלה.

עוד על הסכם הפיוס הפלסטיני:

אין פיוס? "אבו מאזן ומשעל דחו פגישתם בקהיר"
חמאס נגד פיאד: "הוא לא יהיה ראש ממשלה"
אבו מאזן לחמאס: רק פיאד יגן על לגיטימיות הממשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully