וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שגנב באושוויץ: "מתנצל, טעות בשיקול דעת"

מוטי פוסלושני, אל”מ במיל. ובכיר בעיריית הרצליה הוא הישראלי שהורשע עם רעייתו בגניבת מוצגים ממחנה ההשמדה. ”לקחתי מזכרת, סכו”ם חלוד שמצאתי בבוץ”, אמר לאחר שהתפטר

מוטי פוסלושני, בכיר בעיריית הרצליה, ואשתו דומיניק, הם בני הזוג שהורשעו בסוף השבוע בגניבת פריטים מהמוזיאון שבמחנה ההשמדה אושוויץ. פוסלושני, אל"מ במיל', שב ארצה אתמול ומיהר להגיש מכתב התפטרות למעסיקיו, ומעיריית הרצליה נמסר כי ההנהלה מביעה צער על מעשיו. בני הזוג, שעליהם נגזרו שנתיים מאסר על תנאי וקנס כספי, הם קרובים לניצולי שואה.

עוד בנושא מחנה ההשמדה אושוויץ:
שלט הכניסה למחנה אושוויץ תוקן ויוחזר למקומו
הממשלה תקצה 32 מיליון שקל לחידוש הביתן היהודי באושוויץ
ארה”ב תתרום 15 מיליון דולר לשימור אושוויץ

"יעבור זמן עד שינוקה ממני השם 'הגנב מאושוויץ'"

בראיון לקול ישראל ניסה הבוקר פוסלושני, מנהל אגף שיפור הפיקוח ואיכות הסביבה וסמנכ"ל בעירייה, להסביר את מעשיו. "אני רוצה להבהיר במה מדובר. לקחנו מבירקנאו סכו"ם חלוד. בסך הכל הרמנו מהבוץ חלקי מתכות חלודים מבין שרידי המבנים. רצינו לקחת אותם כמזכרת ממקום שמאוד מדבר אלינו", אמר. "לא מדובר בכלי כסף כפי שהוצג בכלי התקשורת. הם לא היו בחלון תצוגה, הם היו בבוץ".

לדבריו, המשטרה הפולנית ידעה כי לא ניתן להאשים אותו ואת רעייתו בגניבה, ולכן הסתפקה באישום על "הוצאת פריטים מתחום המחנה" בלבד. פוסלושני סיפר כי הפריטים שגנב נמצאו ב"אזור שאליו הגיעו האסירים והופשטו. כנראה ששם הם זרקו את הפריטים וניסו לקבור אותם. מדי פעם הם (הפריטים) מבצבצים מהבוץ". הוא העריך כי יעבור זמן רב עד ש"ינוקה" ממנו השם "הגנב מאושוויץ" שדבק בו. "אני צריך זמן לעצמי כדי להירגע מהפרשייה. אני חושב שסיפור גניבת השלט 'העבודה משחררת' הפך את הסיפור שלנו לגדול יותר ממה שהוא. אנשים לוקחים כל מיני דברים משם, אבל אנחנו מתנצלים. זאת הייתה טעות בשיקול הדעת".

גנבו סכום ופקק פורצלן והחביאו בשקית פלסטיק

ביום שבת הרשיע בית המשפט בפולין את בני הזוג וגזר עליהם מאסר על תנאי וקנס כספי. הם נתפסו יום קודם לכן בשדה התעופה בקרקוב, כשבתיקם תשעה חפצים שגנבו ממחנה ההשמדה, שהוחבאו בתוך שקית פלסטיק. בין היתר, השניים גנבו כפיות, סכינים, מספריים ופקק של בקבוק עשוי מפורצלן. את כל החפצים נטלו השניים ממחסן, במהלך סיור שערכו במחנה.

סגן התובע, מריוס סלומקה, אמר כי במסגרת עסקת טיעון, ייאלצו השניים, בני 57 ו-60, לשלם קנס, שיועבר לקרן המיועדת לשימור המחנה. לאחר מכן, הם יורשו לעזוב את המדינה ולשוב לישראל. לא נמסר מהו סכום הכסף שהשניים יאלצו לשלם, העבירה שבה הורשעו השניים, גניבת מוצגים בעלי ערך היסטורי, נושאת עונש של עד עשר שנות מאסר בפועל. לדברי התובע סלומקה, זו הפעם השלישית השנה שמוצגים נגנבים מהמוזיאון שבאתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully