וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין: 2 ישראלים הורשעו בגניבת מוצגים מאושוויץ

שני ישראלים גנבו אמש מוצגים עתיקים ממחנה ההשמדה. היום, גזר עליהם בית המשפט שנתיים מאסר על תנאי, ותשלום קנס עבור הקרן לשימור המוזיאון שבאתר. לאחר מכן, יורשו השניים לשוב לארץ

בית המשפט בפולין גזר היום (שבת) מאסר על תנאי זוג ישראלים, שהורשעו בגניבת מוצגים מהמוזיאון שבמחנה ההשמדה אושוויץ. כך דיווחה סוכנות הידיעות הפולנית פאפ מפי גורמים בתביעה. הם נתפסו אמש בשדה התעופה בקרקוב, כשבתיקם תשעה חפצים שגנבו ממחנה ההשמדה, שהוחבאו בתוך שקית פלסטיק. בין היתר, השניים גנבו כפיות, סכינים, מספריים ופקק של בקבוק עשוי מפורצלן. את כל החפצים נטלו השניים ממחסן, במהלך סיור שערכו במחנה.

אושוויץ. רויטרס
זוג הישראלים סיירו במחנה, וגנבו בין היתר כפיות, סכינים ומספריים/רויטרס

סגן התובע מריוס סלומקה אמר כי במסגרת עסקת טיעון, ייאלצו השניים, בני 57 ו-60, לשלם קנס, שיועבר לקרן המיועדת לשימור המחנה. לאחר מכן, הם יורשו לעזוב את המדינה ולשוב לישראל. לא נמסר מהו סכום הכסף שהשניים יאלצו לשלם. העבירה שבה הורשעו השניים, גניבת מוצגים בעלי ערך היסטורי, נושאת עונש של עד עשר שנות מאסר בפועל. לדברי התובע סלומקה, זו הפעם השלישית השנה שמוצגים נגנבים מהמוזיאון שבאתר.

לפני חודש, הושלם תיקונו של שלט הכניסה למחנה שנגנב מהאתר שבדרום פולין, והוא הוצב במקומו של השלט החלופי שהותקן במקומו. טכנאים במוזיאון של מחנה הריכוז וההשמדה עמלו בחודשים האחרונים על שיפוצו של שלט הברזל, בו טבועה הסיסמה arbeit macht frei ("העבודה משחררת").

לאחר שנגנב השלט בסוף 2009, הוא נמצא כמה ימים לאחר מכן כשהוא מפורק לשלוש חתיכות. השומר שהיה אחראי לאבטחת האתר באותו לילה פוטר מתפקידו. הנהלת המחנה מסרה כי "מדובר בתקלה", והודיעה כי כמה שומרים אחרים באתר הושעו מעבודתם. חמישה פולנים הורשעו בגניבה. מחקירת המקרה, עולה כי הם ניסו להעבירו באמצעות מתווך לאנדרס הוסטגרום, מייסד המפלגה הניאו-נאצית בשבדיה.

עוד בנושא:
שלט הכניסה המפורסם במחנה הוחזר למקומו
הממשלה תקצה מיליון לביתן היהודי במחנה
מכחיש שואה בריטי: הפכו את אוושיץ לדיסנילנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully