וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תקצה 32 מיליון שקל לחידוש הביתן היהודי באושוויץ

1.5.2011 / 0:03

הממשלה צפויה לאשר מחר הקצאת 32 מיליון שקל לצורך חידוש התצוגה ושימור הביתן היהודי במחנה אושוויץ-בירקנאו. שר החינוך: "הנחלת זיכרון השואה היא צוואה לעמנו"

ממשלת ישראל תשקיע 32 מיליון שקלים בחידוש התצוגה ושימור הביתן היהודי (ביתן 27) במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין. כך יודיע היום (ראשון), שר החינוך, גדעון סער, שיציג את התוכנית בישיבת הממשלה. עבודות החידוש והשימור יחלו בימים הקרובים, וחנוכת הביתן המחודש מתוכננת לקיץ 2012.

"הנחלת זיכרון השואה היא צוואה לעמנו", אמר סער. "למחויבות שלנו לזיכרון השואה וזוועותיה תפקיד מרכזי במאבק כנגד תופעות של השכחת השואה והכחשתה. זיכרון זוועת השואה מעצים את משמעות הקמתה וקיומה של מדינת ישראל - מדינת היהודים".

ההחלטה שתוצג מחר, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, היא בהמשך להחלטת הממשלה שהתקבלה בשנה שעברה לחידוש ביתן 27. ועדת ההיגוי, בראשות מנכ"ל משרד החינוך שמשון שוני, גיבשה את המתווה לפעולה וקבעה את המסגרת התקציבית ואת סוגיית אחזקת הביתן.

באושוויץ-בירקנאו מוצגות שתי תערוכות: התערוכה המרכזית ותערוכת הביתנים של המדינות, כאשר הביתן היהודי הוא המבנה הגדול ביותר. הביתן, שנבנה בשנות ה- 60, מציג תערוכה כללית על השואה ועל היהודים בפולין. בתקופה האחרונה ישראל פועלת לכלול את הביתן כחלק מהסיור המודרך שמקיימים המבקרים במחנה.

על פי ההחלטה, מרכזו של הביתן יהיה תחת הנושא: "שואה – רצח העם היהודי". השיפוץ יכלול שלושה מרכיבים: שימור שייעשה על פי הדרישות המחמירות לשימור מבנים, שיפוץ המבנה הכולל שתי קומות בגודל כולל של קילומטר מרובע, והקמת התערוכה החדשה, שתתוכנן בידי צוות מעצבים.

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully