וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תתרום 15 מיליון דולר לשימור אושוויץ

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון הודיעה במהלך ביקור בפולין כי התרומה לשימור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו נועדה לקדם את המחויבות של ארה"ב לחינוך, למחקר ולזיכרון השואה

ארה"ב מתכוונת לתרום 15 מיליון דולר לשימור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו בפולין. כך הודיעה היום (שבת) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון במהלך ביקור בפולין. התרומה טעונה עדיין אישור של הקונגרס האמריקאי.

קלינטון מסרה את ההודעה במסגרת ביקור שערכה במוזיאון בקרקוב, בו מוצגים שרידי מפעלו של חסיד אומות העולם אוסקר שינדלר, אשר העסיק בתקופת מלחמת העולם השנייה כ-1,200 יהודים ובכך הצילם ממוות.

לדברי קלינטון, המענק האמריקאי "מדגים את חשיבות אתר אושוויץ-בירקנאו ועוזר לחינוך על שאירע בשואה, לזיכרונה ולמחקר". במחלקת המדינה האמריקאית הוסיפו, כי "ארה"ב מעודדת מדינות נוספות שטרם עשו כן ללכת בדרכנו ולתרום לקרן אושוויץ-בירקנאו למען שימור האתר לדורות הבאים. בעוד ישנם מאות מחנות וקברי אחים רבים נוספים בעלי חשיבות היסטורית, אושוויץ-בירקנאו הפך לסמל עבור השואה".

אם המענק המתוכנן יאושר בידי הקונגרס האמריקאי, תתווסף תרומה זו ל-67 מיליוני אירו שכבר נאספו בידי הקרן לשימור מחנה ההשמדה. מתוכם תרמה גרמניה כ-60 מיליוני אירו. קרן אושוויץ-בירקנאו נוסדה לפני כשנה בידי שר החוץ לשעבר של פולין, ולדיסלב ברטוצקי, ניצול שואה ששרד את המחנה בעצמו. לפחות 1.1 מיליון בני אדם, מרבית האוכלוסייה היהודית באירופה, נרצחו במחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully