וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים בבילעין: "החל המאבק בתוואי החדש"

ניר יהב

24.6.2011 / 14:24

בהפגנה בבילעין, בה נכחו גם סלאם פיאד ומוחמד ברכה, סיפרו המפגינים כי הם פירקו חלק מהגדר בעזרת דחפור. בשבוע הבא ישונה תוואי הגדר אולם "עדיין יישארו 1,350 דונם בצד הישראלי"

מאות בני אדם השתתפו בצהריים (שישי) בהפגנה השבועית בכפר הפלסטיני בילעין הסמוך לרמאללה. גם ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, ויור חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, הגיעו למקום והם צעדו ביחד עם המפגינים לכיוון גדר ההפרדה.

את ההפגנה הוביל דחפור שהביאו עמם המפגינים ולדבריהם, הוא הצליח לפרק חלק קטן מגדר ההפרדה. עוד אמרו המפגינים כי כוחות הביטחון הישראלים ריססו לעברם גז מדמיע וסילוני "בואש" - סילוני מים מצחינים - וכן ירו אש חיה לעבר גלגלי הדחפור. טרם ההפגה הצהירו המפגינים כי בכוונתם לפרק את הגדר ולהמשיך לכיוון אדמות הכפר שנותרו לטענתם בידי ההתנחלות מודיעין עלית.

ביום שלישי, ארבע שנים לאחר שבג"ץ הורה למשרד הביטחון לשנות את תוואי גדר ההפרדה באזור בילעין, התחילו צה"ל ומשרד הביטחון את העבודות לקראת פירוקה. דחפורים של הצבא החלו בעבודות לפירוק תוואי הגדר המקורי בכפר ובתחילת השבוע הבא צפוי צה"ל להתחיל בפירוק המעשי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
את ההפגנה הוביל דחפור שהביאו עמם המפגינים ולדבריהם, הוא הצליח לפרק חלק קטן מגדר ההפרדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות התקוות שפירוק הגדר ישים קץ להפגנות הנערכות מדי יום שישי בכפר נגד תוואי הגדר, הוועדה העממית של בילעין הכריזה מראש על קיום הצעדה לכיוון הגדר "על מנת לפרק אותה ולצעוד לאדמות שעוד נותרו מאחור". הוועדה הגדירה את יום שישי הקרוב כ"יומו האחרון של תוואי הגדר הנוכחי, ויומו הראשון של המאבק בתוואי החדש".

לטענת תושבי בילעין ומשתתפי ההפגנות, גם על פי התוואי החדש שאושר על ידי בג"ץ, יישארו 1,350 דונמים מאדמות בילעין בצד הישראלי של הגדר ולמעשה יסופחו, לטענתם, להתנחלות. "1,350 דונם יישארו בצד השני של הגדר לטובת ההתנחלות מודיעין עלית וזה לא מתקבל על הדעת", אמר לוואלה! חדשות פעיל השמאל יונתן פולק, "אנו רואים בשינוי תוואי הגדר ניצחון פוליטי גדול של המחאה אך לא נשתף פעולה עם התוואי החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully