וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאם פיאד בבילעין: "תומכים במאבקכם נגד הגדר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

31.12.2010 / 14:09

1,000 בני אדם הפגינו נגד גדר ההפרדה בכפר בילעין, ביניהם גם רה"מ הפלסטיני שהביע את תמיכת הרשות במאבק. הוועדה העממית למאבק בגדר הכריזה על ערב השנה החדשה כ"יום האחרון של הגדר"

כ-1,000 פלסטינים התקהלו היום (שישי) סמוך לכפר בילעין להפגנה השבועית נגד גדר ההפרדה, כך נמסר ממארגני ההפגנה. מדובר צה"ל נמסר, כי המפגינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון, שהגיבו על ידי אמצעים לפיזור הפגנות. בהפגנה נכח גם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד שאמר למפגינים, כי "אנו עומדים לצדכם ותומכים במאבקכם".

המפגינים אף הצליחו לפעור חור בגדר ההפרדה, והכפר הוכרז כשטח צבאי סגור על מנת למנוע המשך התפרעות. לדברי מארגני ההפגנה, אחד המפגינים אף נפגע בפניו מקליע גז ופונה לקבלת טיפול רפואי ברמאללה.

הוועדה העממית למאבק בגדר בבילעין הכריזה כי היום הוא היום האחרון ליישום החלטת בג"ץ לשנות את תוואי גדר ההפרדה, מה שהביא למקום כמות גדולה יותר של מפגינים. "חיכינו מספיק ליישום החלטת בג"ץ והחלטנו להכריז על היום האחרון בשנה כיום האחרון של גדר ההפרדה בבילעין", אמרו לוואלה! חדשות פעילים שהשתתפו בהפגנה.

בתחילת השבוע נודע, כי כשלוש שנים וחצי לאחר החלטת בג"ץ, בצה"ל ובמשרד הביטחון משלימים בימים אלה שינוי בתוואי גדר ההפרדה סמוך לכפר. על פי הערכת גורמים בפיקוד מרכז בניית הגדר החדשה, שהובילה להפגנות סוערות מדי שבוע, תסתיים במרץ 2011. על פי ההערכות, גם בתום בניית הגדר, יימשכו ההפגנות השבועיות במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully