וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילעין: הגדר תוזז - ההפגנות יימשכו

ניר יהב

24.6.2011 / 4:12

כמעט ארבע שנים אחרי פסיקת בג"צ בנושא התחיל הצבא לשנות את תוואי גדר ההפרדה בבילעין. עם זאת ההפגנות בכפר יימשכו מכיוון שלטענת התושבים גם התוואי החדש גוזל מהם כ-1,350 דונם

ארבע שנים לאחר שבג"ץ הורה למשרד הביטחון לשנות את תוואי גדר ההפרדה באזור הכפר הפלסטיני בילעין שבסמוך לרמאללה, מתחיל צה"ל ומשרד הביטחון את העבודות לקראת פירוקה. ביום שלישי בבוקר החלו דחפורים של הצבא בעבודות לפירוק תוואי הגדר המקורי בכפר ובתחילת השבוע הבא צפוי צה"ל להתחיל בפירוק המעשי.

עוד על גדר ההפרדה בבילעין:

סלאם פיאד בבילעין: "תומכים במאבקכם נגד הגדר"
אחרי שנים של מאבק: הגדר בבילעין קרובה לסיום
ההפגנות בבלעין: חמש עובדות שכדאי לדעת

למרות התקוות שפירוק הגדר ישים קץ להפגנות הנערכות מדי יום שישי בכפר נגד תוואי הגדר, הוועדה העממית של בילעין הכריזה כי היום (שישי) בשעה 12:30 תיערך צעדה לכיוון הגדר "על מנת לפרק אותה ולצעוד לאדמות שעוד נותרו מאחור". הוועדה הגדירה את יום שישי הקרוב כ"יומו האחרון של תוואי הגדר הנוכחי, ויומו הראשון של המאבק בתוואי החדש".

לטענת תושבי בילעין ומשתתפי ההפגנות, גם על פי התוואי החדש שאושר על ידי בג"ץ, יישארו 1,350 דונמים מאדמות בילעין בצד הישראלי של הגדר ולמעשה יסופחו, לטענתם, בפועל להתנחלות. "1,350 דונם יישארו בצד השני של הגדר לטובת ההתנחלות מודיעין עלית וזה לא מתקבל על הדעת", אמר לוואלה! חדשות פעיל השמאל יונתן פולק. "אנו רואים בשינוי תוואי הגדר ניצחון פוליטי גדול של המחאה אך לא נשתף פעולה עם התוואי החדש".

האם משמעות הדבר שההפגנות יימשכו? בהחלט, אך לא ברור על איזה בסיס. "הפגנות המחאה יימשכו", אמר פולק. "באיזו מתכונת? אני לא יודע. אולי שבועי, אולי חודשי, אני לא יודע עדיין. העקרון הוא שהמאבק נמשך כי שינוי התוואי הוא אמנם ניצחון גדול אך איננו מקבלים אותו כי זהו ניסיון להדביק עלה תאנה על מבושים שמאד קשה להסתירם. ביום שישי אנו מקווים שיבואו הרבה אנשים להפגנה. ההפגנה התארגנה במהירות ונקווה שהיא תצליח".

בספטמבר 2007 הורה בג"ץ למדינה לגבש תוואי חלופי לגדר הקיימת בבילעין בתוך פרק זמן סביר. למרות פסק הדין, חלפו חודשים ארוכים והצבא לא הציג תוואי שכזה. מאז הציגה המדינה מספר תוואים חלופיים, ובדצמבר 2008 הודיע בג"ץ כי התוואים אינם ממלאים אחר דרישות החלטתו. באפריל 2009 הציגה המדינה תוואי שלישי שמחזיר לכפר, לטענת תושבי בילעין, כ-600 דונם מתוך 1,950 שנלקחו ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully