וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההאקרים תקפו גם בברזיל: אתר הנשיאה נפרץ

במחאה על מחירי הדלק, חברים מקומיים בארגון Lulz פרצו לאתר הנשיאה דילמה רוסף, והפילו גם את אתר מס ההכנסה. "התעוררי ברזיל", כתבו בטוויטר, "לא רוצים לשלם 2.78 ריאל לליטר בנזין"

פצחנים (האקרים) חדרו לאתר הבית הרשמי של נשיאת ברזיל. כך אישר הלילה (חמישי) דובר בלשכתה בברזיליה של הנשיאה, דילמה רוסף. קבוצה מקומית המשתייכת לקבוצת הפצחנים הבינלאומית "Lulz" נטלה אחריות להפלת האתר, כמו גם לחדירה הלילה לאתר מס ההכנסה של ברזיל ולפורטל הממשלה. כמה שעות לאחר מכן, התפרסמו הודעות בטוויטר מטעם הקבוצה, בהן נטלו בנוסף אחריות לפריצה לאתרי חברת הנפט הממשלתית של ברזיל, פטרוברז, שהופלו אף הם מוקדם יותר אמש. לפי ה"וושינגטון פוסט", דובר החברה סירב לומר אם הבעיות בכניסה לאתר נבעו מחבלה מכוונת.

בטוויטר, טענו חברי הארגון כי פעולתם בברזיל כוונה נגד הממשלה, במחאה על מחירי הבנזין המאמירים במדינה. "התעוררי, ברזיל!", כתבו. "איננו רוצים לרכוש עוד ליטר דלק במחיר של 2.78 ריאל" (מדובר בסכום המשתווה לכ-1.75 דולר אמריקאיים). הם זעקו: "ולא רק שאנו רוכשים דלק בסכום כזה - אלא גם שהמדינה מייצאת אותו במחצית המחיר". בשבועות האחרונים נפרצו מחשבי הסנאט, ומחשבי קרן המטבע הבינלאומית וגוגל, כמו גם אתרים של חברת הנשק לוקהיד מרטין בארצות הברית, שחלק מהמניעים לפריצה אליהם הוצגו אף הם כנובעים מתוך "אחריות חברתית".

שלשום נעצר ריאן קלירי, צעיר בן 19 ממחוז אסקס שבמזרח אנגליה, בחשד שהשתייך לקבוצת הפצחנים שחדרה לסוכנות הביון האמריקאית. עם זה, קלירי נחקר לאחר מכן בעיקר בחשד שחדר לאתר ביטחוני בבריטניה ולכמה אתרים מקומיים נוספים. שוטרים ממשטרת אנגליה ובלשי FBI אספו ראיות מביתו שבעיר וויקפורד והחרימו את מחשביו האישיים. קלירי, שנחשד כי פעל אף הוא בקבוצת Lulz ובסניף האירופי שלה, זכה להתעלמות תחילה מחברי הארגון - ולאחר מכן, לטענות כי אינם מכירים אותו.

עוד בנושא:
נפרצו מחשבי קרן המטבע הבינלאומית
מה חיפשו ההאקרים אצל לוקהיד מרטין
גם בארץ: נפרץ האתר של ציפי חוטובלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully