וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשבי קרן המטבע הבינלאומית נפרצו על ידי האקרים

מחשבי הקרן נפלו קורבן לפריצתם של האקרים, במה שכינו בכירים בארגון כ"התקפה ממוקדת וחמורה". עד כה התגלה ניסיון להשתלת תוכנה שתאפשר גישה של מדינה מסוימת לנתונים, אולם טרם הובהרו פרטים נוספים

מכה נוספת לקרן המטבע הבינלאומית: האקרים הצליחו לפרוץ לרשת המחשבים של מחשבי הקרן, כך הודיע אמש (שבת), אחד מדוברי הארגון, דיוויד הולי. בהודעתו, סירב הולי להרחיב בפרטים על היקף הפריצה או מהותה. "אנחנו חוקרים תקרית שאירעה, והקרן מממשיכה לתפקד באופן מלא", מסר הולי. יש לציין כי הפריצה אירעה לפני מעצרו של ראש הקרן לשעבר, דומיניק שטראוס-קאהן.

על פי דיווח בעיתון ה"ניו יורק טיימס", בכירי הקרן הודיעו לדירקטוריון ולעובדים על ההתקפה כבר ביום רביעי, אך לא פורסמו עד כה הודעה רשמית בנושא. בכירים בקרן תיארו את ההתקפה כמתוחכמת מאוד. "זאת היתה פריצה חמורה ביותר", אמר בכיר שביקש להישאר בעילום שם, וציין כי ההתקפה התפרסה על פני מספר חודשים.

"ככל הנראה, מטרת הפריצה הייתה להתקין במחשבים תוכנה, שתאפשר למדינה מסוימת גישה מבפנים לנתונים הקיימים ברשת", אמר מומחה אבטחת-מחשבים שעבד בעבר בקרן המטבע הבינלאומית, לסוכנות הידיעות רויטרס. "זו הייתה התקפה ממוקדת", הוסיף. הבולשת הפדרלית (FBI) הודיעה הלילה כי תצטרף לחקירת הפריצה.

מלבד ניסיון השתלת התוכנה המסתורית, טרם הובהר איזה מידע בדיוק הצליחו התוקפים לגנוב, או מאיזה מדינה הם היו. כך או כך, ההתקפה עוררה בהלה רבה שגרמה לבנק העולמי, הממוקם בסמוך למטה הקרן בוושינגטון, להקפיא את כל הקשרים בין רשתות המחשבים של שני הארגונים. דובר הבנק העולמי הסביר כי הצעדים ננקטו בשל "משנה זהירות", עד שחומרת ההתקפה והיקפה יובהרו.

עוד על פריצות למערכות רגישות:
לוקהיד מרטין” אישרה: האקרים פרצו למערכת
האקרים פרצו לרשת המחשבים של נאסד”ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully