וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לוקהיד מרטין" אישרה: האקרים פרצו למערכת

29.5.2011 / 6:59

"לוקהיד מרטין" והממשל האמריקאי אישרו כי האקרים הצליחו לפרוץ למערכות המחשב של יצרנית הנשק לפני כשבוע. בהודעה מיהרו להרגיע כי לא דלף שום מידע חסוי, וכי ההתקפה סוכלה מיד

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי השערות ושמועות, הרשויות בארצות הברית אישרו הבוקר (ראשון) כי האקרים פרצו למערכות המחשוב של יצרנית מטוסי הקרב המובילה "לוקהיד מרטין". בהודעה שנמסרה צוין כי המשרד לביטחון לאומי, הציע את עזרתו לניתוח היקף מימדי הפריצה.

"לוקהיד מרטין" מיהרה להרגיע, ושעות ספורות לאחר הודעת הממשל, פרסמה הודעה רשמית משלה, בה הודיעה כי ב-21 במאי אובחנה פריצה "עיקשת באופן משמעותי" במערכות המחשב. דוברת החברה, ג'ניפר וויט'לו, ציינה בהודעה כי "הודות לסיכול מהיר של הפריצה, המידע נותר מאובטח. לא נחשפו שום נתונים אישיים על עובדים או לקוחות וכן שום נתונים מסווגים".

לאחר מכן, גם הפנטגון ומשרד ההגנה האמריקאי התייחסו לפריצה, והבהירו כי הפגיעה הינה מינימלית בלבד. סגן אלוף אפריל קנינגהם מסר עוד כי "לא צפויים נזקים", וכי בהתאם למדיניות הפנטגון, לא יימסרו פרטים אודות "תהליכי הפתרון העתיידים לבעיה".

בסוכנות הידיעות רויטרס צוטט מקור "בעל ידע עשיר בתחום", שסיפר כי כמה אלמונים הצליחו לחדור לרשתות של "לוקהיד מרטין" וכן לכמה יצרניות נשק אמריקאיות נוספות, על ידי שכפול מפתחות אלקטרוניים המאפשרים גישה למערכות המחשוב, אולם לא נמסר אישור מגורם מוסמך לדברים אלו.

"לוקהיד מרטין" הינה יצרנית הנשק של מטוסי F-16, F-22 וכן מטוס ה-F-35 החמקן שמספר פרטים ממנו רכשה גם ישראל, ובנוסף מייצרת ספינות קרב ושאר מערכות נשק הנמכרות במיליארדי דולרים בכל רחבי העולם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully