וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של ג'קי מצא: "פגע בעובדים המסורים"

גלעד גרוסמן

20.6.2011 / 18:13

ביהמ"ש העליון החליט להותיר על כנו את עונש שנת המאסר, שנגזר על ראש רשות המסים לשעבר. השופט אדמונד לוי ציין כי לדעתו מדובר בעונש מתון. "מגמת השחיתות עלולה לגדול"

בית המשפט העליון דחה היום (שני) את ערעורו של ראש רשות המסים לשעבר ג'קי מצא, שנידון לשנת מאסר לאחר שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים בפרשת רשות המסים. מצא ערער על עונשו וטען כי מדובר בעונש חסר תקדים בחומרתו וכי גלום בעונש עוול גדול מכיוון שהוא עלול לפגוע במוסד הסדרי הטיעון מכיוון שנאשמים יחששו ליטול אחריות למעשיהם, כאשר העונש שנגזר עליו חורג מרמת הענישה המקובלת.

השופטים דחו את כל הטיעונים של מצא. "אין בידינו להיעתר לערעור", כתב השופט אדמונד לוי בפסק הדין. "המערער שכיהן בתפקיד הבכיר ביותר ברשות המסים, מעל באמון שניתן בו, לא הקפיד לקיים את טוהר המידות בו חייבים עובדי הציבור ובדרך זו, פגע פגיעה קשה בתדמיתו של השירות הציבורי ובעובדים רבים העושים בתפקידם בנאמנות ובמסירות". עוד הוסיף השופט לוי כי "מדובר בפרשה קשה המעידה על כך שנגע השחיתות פשה אף בקרב בכירים במנהל הציבורי. לפיכך, אם לא יוצב כנגד מעשים מסוג זה רף ענישה גבוה, אותה מגמה של השחתת השירות הציבורי תוסיף ותגדל".

השופט לוי הוסיף כי מקובל עליו הטיעון שמצא נפגע פעמיים, הן בעקבות הרשעתו והעונש שנגזר עליו והן נוכח הפרסומים הרבים שליוו את הפרשה. "אולם כל אלה", ציין השופט לוי, "היו תוצאה של התנהלות לא ראויה בלשון המעטה בה חטא, שנתנה לגורמים בעלי עניין דריסת רגל והשפעה על גורמים בכירים ברשות המסים ועל התנהגות זו מצווה בית המשפט להגיב ביד קשה". לוי הוסיף שלדעתו העונש שנגזר על מצא הוא מתון.

עוד בפרשת רשות המסים:

בכיר נוסף נכלא: ג'קי מצא נכנס לכלא חרמון
פרשת רשות המסים: יורם קארשי הורשע בשוחד
קובי בן גור נידון לחצי שנת עבודות שירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully