וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי בן גור נידון לחצי שנת עבודות שירות

14.4.2011 / 11:54

לאחר שהודה באישומים נגדו במסגרת הסדר טיעון, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב חצי שנת עבודות שירות על רואה החשבון קובי בן גור. בן גור שיחד בכירים ברשות המסים כדי לקדם אינטרסיו

בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר הבוקר (חמישי) שישה חודשי עבודות שירות על רואה החשבון קובי בן גור, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מתן שוחד ושידול עובדי ציבור להפרת אמונים. בן גור הורשע בכך שסייע בקידומו של ראש רשות המסים, ג'קי מצא, ושל עובדים נוספים ברשות כדי לקדם את האינטרסים שלו.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש הבוקר נגד בן גור, באמצעות עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, יוחאי בן שמואל, יוסי אלון ועמרי קופלר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, בן גור ציפה כי תמורת השוחד שהעניק למצא, שהתבטא בסיוע להתמנות לתפקיד ולא בכסף, מצא יאפשר לו לשכפל את מעשיו גם לדרגים נמוכים יותר ולחדור לתוך שדרת הניהול ברשות. בהמשך לשוחד שנתן למצא, פנה אליו בן גור ותבע ממנו למנות או לקדם עובדים שבקידומם חפץ ולפעול למען האינטרסים שלו.

בן גור גם הודה במסגרת הסדר הטיעון במתן שוחד לעובדת רשות המסים בשם אורנה בכר. על פי כתב האישום, בן גור נפגש עם בכר והבהיר לה כי הוא פועל למינויה לתפקיד סגן לפקיד שומה תל-אביב, תפקיד שממנו ניתן היה לסייע לאינטרסים שלו. זאת, במטרה שלאחר מינויה תסייע לו בחזרה. כמו כן, בן גור הורשע גם בשידולו של שמואל בוברוב, מי שכיהן כסמנכ"ל ברשות, לקבל ממנו סיוע בקידומו לתפקיד סמנכ"ל למנהל ולבצע במסגרת מילוי תפקידו מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור.

הפרקליטים: "לא מדובר בשוחד"

"מה שעשה הנאשם בענייננו הוא השחתה של עובדי הציבור, בהם הבכיר ביותר ברשות המיסים", כתב השופט זכריה כספי בגזר הדין. "אמנם, אין המדובר במתן טובות הנאה כספיות או חומריות אחרות, מה שרואים אנו, בדרך כלל, במקרים המובאים למשפט, אולם גם טובת ההנאה שניתנה כאן, הסיוע להשגת התפקיד על ידי עובד הציבור, היא חמורה לא פחות".

השופט כספי הוסיף כי אילו היה גוזר את העונש "רק על פי מידת החומרה הנשקפת ממעשיו הקלוקלים והמשחיתים" של בן גור, הוא היה גוזר עליו עונש מאסר בפועל כפי שביקשה הפרקליטות. אולם, הוא התחשב במצבו הבריאותי של בן גור, ובעובדה שהודה במעשים והביע חרטה, ולכן הסתפק בעבודות שירות.

פרקליטיו של בן גור, עורכי הדין משה ישראל ואייל בסרגליק, אמרו לאחר מתן גזר הדין כי "מדובר בגזר דין מקל מאוד שמבטא את אי החומרה של מעשיו אל מול חומרת היתר שייחסה לו הפרקליטות. לא מדובר בשוחד כספי, לא בשחיתות ולא בענייני מסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully