וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רשות המסים: מצא ערער על חומרת עונשו

גלעד גרוסמן

16.3.2011 / 13:21

ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, הגיש ערעור על חומרת עונשו, בטענה כי נגרם לו עוול גדול. עוד עולה כי בכוונת הפרקליטות לגבש הסדר טיעון בעניינו של קובי בן גור המעורב בפרשה

ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, שנידון לפני כחודש וחצי לשנת מאסר בפועל לאחר שהורשע בעבירות של הפרת אמונים, ערער היום (רביעי) לבית המשפט העליון על חומרת העונש שנגזר עליו.
בערעור, שהוגש באמצעות עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא, נטען כי העונש שנגזר על מצא גורם לו לעוול גדול, וכי בית המשפט המחוזי בפתח תקוה החמיץ הזדמנות להעביר מסר לציבור על האופן שבו איש ציבור שמעד צריך להתנהג לאחר מכן.

"העונש שהוטל על המערער בגזר הדין הינו עונש חסר תקדים בחומרתו, וזהו למעשה המקרה הראשון בו מוטל עונש מאסר בפועל בגין עבירות של הפרת אמונים", נכתב בערעור. בהמשך נכתב שהיתה זו טעות לגזור עונש כה חמור ותקדימי דווקא על נאשם שהתנהל לאורך כל המשפט באופן ממלכתי. "הוחמצה הזדמנות להעביר מסר ציבורי חד וברור, לכלל הנאשמים באשר הם, ולעובדי הציבור בפרט, אשר יהא בו לעודד נאשמים לטול אחריות למעשיהם, לכבד את ההליך המשפטי המתנהל בעניינם, ולתקן את המעוות שעיוותו", נכתב בערעור.

עוד נטען, כי העונש החמור ירתיע נאשמים מפני חתימה על הסדרי טיעון, ומעודד אותם "למצות כל הליך או כלי העומד לרשותם, הן בזירה המשפטית והן בזירה התקשורתית, על מנת לדחות את הקץ, מתוך הבנה שאין להם 'מה להפסיד', ובוודאי שאין להם 'מה להרוויח', אם ינהגו אחרת".

התהגות קלוקלת ומגונה

בנוסף, מצא טען כי בית המשפט, בבואו לגזור את עונשו, היה צריך להעניק משקל רב יותר לעובדה שעם תחילת החקירה נטל אחריות למעשיו והתפטר מתפקידו, וכן לעובדה שהאישום המרכזי נגדו – לקיחת שוחד – בוטל. בנוסף, עורכי הדין טוענים כי בית המשפט היה צריך להתחשב גם ב"ענישה המוקדמת האדירה שנגרמה למערער, בין היתר בשל הפרסומים הדורסניים, הפוגעניים והשקריים בעניינו".

מצא, המורשע הראשון ב"פרשת רשות המסים", הורשע בכך שאפשר לאנשי העסקים קובי בן גור ויורם קראשי, בסיועה של שולה זקן, אחותו של קראשי, להשפיע על מינויים ברשות כדי לקדם אינטרסים אישיים שלהם. השופט במשפט, זכריה כספי, הגדיר את התנהגותו של מצא כ"קלוקלת ומגונה", וציין ש"כמעט ומסר את המושכות" ברשות המסים לגורמים אינטרסנטים. הוא קבע שההתנהלות של מצא בעת ההחלטה על מינויים ברשות הובילה לפגיעה באמון הציבור.

בתוך כך, היום הודיעו הפרקליטות ופרקליטיו של קובי בן גור עורכי הדין משה ישראל ואייל בסרגליק, על כך שהם במשא ומתן להסדר טיעון עמו. זאת, לאחר שמצא ונאשם נוסף - שמואל בוברוב, כבר הורשעו במסגרת הסדרי טיעון. פרטי ההסדר טרם גובשו סופית ולא נמסרו עדין לבית המשפט אך על פי המסתמן, תהיה הפחתה משמעותית בעבירות השוחד. הצדדים צפויים להציג את ההסדר לבית המשפט בשבוע הבא. בן גור היה אמור להעיד היום במשפט כעד הגנה, אולם בעקבות ההסדר המסתמן נדחתה עדותו. בן גור מואשם בארבע עבירות של מתן שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully