וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר נוסף נכלא: ג'קי מצא נכנס לכלא חרמון

עידן אבני

24.3.2011 / 9:50

ראש רשות המסים לשעבר נכנס בשערי כלא חרמון לריצוי שנת המאסר שנגזרה עליו לאחר שהורשע בסיוע למתן שוחד. פרקליטיו: "הוא רוצה לשים את הפרשה מאחוריו"

ג'קי מצא, ראש רשות המסים לשעבר שהורשע בעבירות הפרת אמונים וסיוע במתן שוחד, הגיע הבוקר (חמישי) לבית הכלא חרמון כשהוא מלווה באשתו, ונכנס בשערי הכלא, לריצוי שנת מאסר אחת שנגזרה עליו.

בחודש ינואר גזר בית המשפט המחוזי בפתח תקווה שנת מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על מצא, שהודה והורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות של הפרת אמונים ובעבירה של סיוע במתן שוחד. הוא הורשע בכך שאפשר לאנשי העסקים קובי בן גור ויורם קראשי, בסיועה של שולה זקן, אחותו של קראשי, להשפיע על מינויים ברשות בכדי לקדם את ענייניהם. לאחר הרשעתו, הוסר מכתב האישום נגדו סעיף השוחד שיוחס לו.

השופט זכריה כספי, הגדיר את התנהגותו של מצא כ"קלוקלת ומגונה", וציין ש"כמעט ומסר את המושכות" ברשות המסים לגורמים אינטרסנטים.

"מצא ומשפחתו חוו סבל רב"

לפני כשבועיים הגיש מצא ערעור לבית המשפט בפתח העליון נגד חומרת העונש שנגזר עליו. בערעור נטען כי בית המשפט המחוזי בפתח תקווה "החמיץ הזדמנות להעביר מסר לציבור על האופן שבו איש ציבור שמעד צריך להתנהג לאחר מכן". בנוסף, בית המשפט הורה על דחיית תחילת ריצוי העונש לשם הגשת הערעור, אולם מצא החליט להיכנס לכלא במועד המקורי.

סנגוריו של מצא, עורכי הדין נבות תל-צור וטל שפירא, מסרו כי הוא "ממשיך לעמוד בתוקף על ערעורו ואין בצעד זה בכדי לגרוע מהטענות שנטענו בערעור, אלא להיפך. החלטה זו של מצא מהווה המשך ישיר להתנהלותו הממלכתית ויוצאת הדופן מאז פרוץ החקירה ועד היום. מצא ומשפחתו חוו סבל רב ועינוי דין של למעלה מארבע שנים, וכל רצונו הוא לשים פרשה זו מאחוריו ולפתוח דף חדש בחייו האישיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully