וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת רשות המסים: יורם קארשי הורשע בשוחד

גלעד גרוסמן

30.3.2011 / 12:24

אחיה של שולה זקן, יורם קארשי הורשע במתן שוחד, סיוע למתן שוחד, שידול עובדי ציבור להפרת אמונים והפרת אמונים. קארשי דרש מראש רשות המסים ג'קי מצא לקדם מספר עובדים

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע היום (רביעי) את יורם קארשי בעבירות של מתן שוחד, סיוע למתן שוחד, שידול עובדי ציבור לעשות במילוי תפקידם מעשה של הפרת אמונים וביצוע בצוותא של הפרת אמונים. הפרקליטות תבקש לגזור עליו מאסר בפועל.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד קארשי במסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו, קארשי סייע לקובי בן גור לתת שוחד לראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא. קארשי הודה כי סייע לבן גור בקידום מינויו של מצא לתפקיד, על מנת ליצור מחויבות של מצא כלפי השניים, מתוך כוונה להשיג דריסת רגל בתוך הרשות. קארשי קיווה שיוכל להשפיע על קידומם של עובדים ברשות המסים, מתוך ציפייה כי עובדים אלה יטיבו עמו במסגרת מילוי תפקידם.

בין השאר, קארשי דרש ממצא לקדם מספר עובדים, בהם גם את יגאל סער, שרצה להתמנות לתפקיד סמנכ"ל למנהל ברשות המסים. קארשי גם הודה כי שיחד את סער. מכתב האישום עולה כי, מצא הבטיח לקארשי כי ימנה את סער לתפקיד , אולם חזר בו מצא מהתחייבותו. מצא היה מעוניין להיפגש עם שר האוצר דאז, אהוד אולמרט, כדי למנות לתפקיד את שמואל בוברוב, אולם קארשי, בסיוע של אחותו, מנע את הפגישה בין מצא לאולמרט. בסוף הסכים קארשי "להתפשר" עם מינויו של בוברוב, בתנאי שסער ימונה לתפקיד אחר שיהיה מקובל עליו. בהמשך מונה סער לנציג רשות המסים בניו יורק.

הסדר הטיעון שנחתם בין נציגי התביעה – עורכי הדין מיכל רוזן-עוזר, יוחאי בן שמואל, יוסי אלון ועמרי קופלר מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, לבין פרקליטו של קארשי, עו"ד איתן מעוז, אינו כולל הסכמה לעונש. הפרקליטות מתכוונת לבקש מבית המשפט להטיל על קארשי עונש של מאסר בפועל, בעוד ההגנה תבקש להסתפק לכל היותר בעבודות שירות.

מדובר בהסדר הטיעון הרביעי בפרשת רשות המסים, לאחר שמצא נידון לשנת מאסר בפועל, אותה החל לרצות בשבוע שעבר, ובוברוב נידון לחצי שנה עבודות שירות. גם בן גור הורשע לאחרונה במסגרת הסדר טיעון.

ממשרד המשפטים נמסר כי "הודאתו של קארשי בכתב האישום המתוקן היא נדבך נוסף במסר מרתיע לגורמים אינטרסנטיים הפועלים כדי להשחית את המנגנון הציבורי ולהשפיע עליו מתוך רצון לקדם אינטרסים אישיים שלהם. זאת, בין אם הם פועלים בדרך של מתן טובת הנאה חומרית ובין אם הם פועלים בדרך של סיוע בקידום עובדים בתמורה לכך שאלה יפעלו לטובתם בהמשך במסגרת מילוי תפקידם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully