וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי על דגן: "חשוב להשאיר את המחלוקות בחדר"

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי דיבר נגד ההתבטאויות הפומביות של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן על תקיפה באירן. "אני בטוח שהוא דיבר בדם ליבו, אבל הוא לא היה צריך להגיד את הדברים בחוץ"

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, התייחס לאחרונה להתבטאות הפומבית של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, לפיה "תקיפה באירן היא רעיון מטופש". "אני לא חושב שיש מקום להביע דעה אם תקיפה באירן היא המעשה הנדרש כעת, או אופציות אחרות", אמר אשכנזי באירוע התרמה בקנדה. "ישנם נימוקים לכאן ולכאן. ברור שיש ויכוחים ויש מחלוקות, אבל מה שחשוב זה לשמור אותם בתוך החדר, ולא מחוצה לו".

"הוא לא היה צריך להגיד את הדברים בחוץ", צוטט אשכנזי ב"מעריב". "אני בטוח שהוא דיבר בדם ליבו, אבל עניינים מהסוג הזה צריכים להישאר בתוך החדר". אשכנזי אף התייחס לדברי דגן לפיהם "אני, גבי (אשכנזי) ויובל (דיסקין) היינו היחידים שבלמו את המתקפה על אירן, אני מפחד שיורשינו לא יצליחו במשימה הזו". לדברי אשכנזי, "אני סמוך ובטוח שגם בני (גנץ), גם תמיר (פרדו, ראש המוסד) וגם יורם (כהן, ראש שב"כ) ידעו להגיד את דעתם לקברניטים, לא יהססו להביע אותה ולא ירכינו ראש".

עוד בנושא:

מאיר דגן: "תקיפה ישראלית באירן? רעיון מטופש"
מאיר דגן התבקש להחזיר מיד את דרכונו הדיפלומטי
פורשים ממערכת הביטחון? אולי תאלצו לשתוק שנתיים

"מדינה פלסטינית - מהלך בלתי נמנע"

אשכנזי הוסיף עוד כי "ישראל חייבת לעבוד עם השחקנים הבינלאומיים להגברת הסנקציות הבינלאומיות על אירן, זה המעשה הנכון לעשותו בשעה הזו". עם זאת ציין גם כי "חייבת להיות על השולחן אופציה צבאית ממשית".

בהתייחסו לתהליך המדיני עם הפלסטינים, אמר אשכנזי כי "אנחנו צריכים לגלות יוזמה בתחום הפלסטיני, הרי בסוף תהיה מדינה פלסטינית, זהו מהלך בלתי נמנע. החוכמה היא לבצע אותו בתיאום ולא תוך קונפליקט. אם יש לנו הסתייגויות אנחנו יכולים להגיד 'כן, אבל', ואנחנו יכולים לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית בהתקיים מספר תנאים. לדעתי, יש עדיין אפשרות למנוע את המהלך בספטמבר באו"ם. אפשר למנוע מאבו מאזן לבצע את המהלך הזה ולהחזיר אותו למו"מ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully