וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשים ממערכת הביטחון? אולי תאלצו לשתוק שנתיים

פנחס וולף

6.6.2011 / 22:44

ח"כ רוברט טיבייב ינסה לקדם את "חוק מאיר דגן". לפי הצעת החוק, כל בכירי מערכת הביטחון לא יוכלו להתבטא בתקשורת למשך שנתיים ממועד פרישתם. "נכון לצנן את ההתלהבות של הקצינים"

בכירים במערכת הביטחון לא יוכלו להתבטא במשך שנתיים בתקשורת לאחר פרישתם מתפקידם - כך קובעת הצעת "חוק מאיר דגן", שהגיש היום (שני) ח"כ רוברט טיבייב (קדימה). לפי הצעת החוק, בהתנזרות מתקשורת ייכללו ראש השב"כ, ראש המוסד, הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, נציב שירות בתי הסוהר, אלופי צה"ל וקציני המשטרה בדרגת ניצב. במקרים מיוחדים, הצנזור הראשי וראש המועצה לביטחון לאומי יהיו רשאים לאשר התבטאויות בתקשורת.

טיבייב, שכיהן בעבר כקצין בכיר בצבא האדום, יזם את הצעת החוק בעקבות התבטאויותיו האחרונות של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן. "התופעה של קצינים בכירים הפושטים את המדים ולאחר מכן פושטים גם את חרצובות לשונם היא לא מקובלת ומסכנת את הדמוקרטיה ויציבות השלטון", הסביר טיבייב. "לפיכך, נכון לצנן את ההתלהבות של אותם קצינים ולמנוע מהם להתבטא בפומבי באופן שיכול לגרום לפגיעה באזרחי מדינת ישראל".

בתוך כך, ח"כ איתן כבל (העבודה) פנה היום ליו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז, בדרישה לזמן בדחיפות את דגן לדיון בוועדת משנה של הוועדה. במכתב למופז כתב כבל כי מן הראוי שדברי הביקורת חסרי התקדים שהשמיע ראש המוסד היוצא על ראש הממשלה ושר הביטחון יוצגו בהרחבה בפני חברי הוועדה, אשר מתוקף תפקידם אמורים להיות הגוף המפקח על עבודת הממשלה. בין אם דבריו של דגן אינם נכונים ובמיוחד אם יש בהם אמת עלינו לעשות חשבון נפש ולברר מהן הסיבות בגינן נאמרו".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

עוד באותו נושא:

שרי הימין זועמים: "לשקול להעמיד את דגן לדין"
יעלון על דברי דגן: "פוגעים בביטחון המדינה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully