וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנע ללחץ: חבר הקונגרס ווינר התפטר מתפקידו

חבר הקונגרס הדמוקרטי שהודה כי ניהל "מערכות יחסים לא הולמות" עם נשים באינטרנט, על אף נישואיו, הודיע כי לא ימשיך בתפקידו. "מקווה שאני ואשתי נחלים מהנזק שגרמתי"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

חבר הקונגרס הדמוקרטי אנתוני ווינר הודיע אמש (חמישי) במסיבת עיתונאים כי הוא מתפטר מתפקידו. ווינר הודה לפני כשבוע כי ניהל מספר "מערכות יחסים לא הולמות" עם נשים ברשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק. בנאומו התנצל ווינר בפני בוחריו ובפני אשתו והודיע על סיום תפקידו. זאת לאחר שחברי קונגרס בכירים קראו להתפטרותו, והוא אף הוצא ל"חופשה" מהקונגרס על מנת לקבל טיפול.

ווינר הינו יהודי וידוע כבעל דעות ליברליות, ונחשב לאחד מחברי הקונגרס המבטיחים בקרב הדמוקרטים. הוא היה אמור להתמודד על משרת ראש עיריית ניו יורק ב-2013. לדבריו, הוא קיים את אותם הקשרים על גבי האינטרנט ובטלפון עם שש נשים, אך הדגיש כי אף אחת ממערכות היחסים לא התגלגלה לקשר פיזי, וכי לא קיים יחסי מין עם אף אחת מהן.

האירוע שהצית את הפרשה היה תמונה בה הופיע בתחתונים בלבד, שהתפרסמה בשבוע שעבר בחשבון הטוויטר שלו. "הייתי אמור לשלוח את התמונה כמסר אישי בתור בדיחה לחברה בסיטאל", אמר ווינר, "ברגע שהבנתי שפרסמתי אותה בטעות בטוויטר, נכנסתי לפניקה. הסרתי אותה מיד ואמרתי שמדובר בפריצה לחשבון שלי ושהאיש בתמונה איננו אני, ואז המשכתי לדבוק בסיפור הזה. זו הייתה טעות עצומה ומצערת".

בהודעה על ההתפטרות אמר ווינר כי "אני כאן היום כדי להתנצל על הטעויות האישיות שלי והמבוכה שגרמתי. אני מתנצל בפני שכניי ובוחריי אך במיוחד כלפי אשתי. הייתי רוצה להמשיך בעבודתי למען הקהילה, אך לצערי בשל מעשיי אני לא יכול לעשות זאת. אני מודיע על התפטרות מתפקידי ומקווה שאני ואשתי נוכל להחלים מהנזק שגרמתי. עכשיו אחפש דרך אחרת לקדם את הערכים בהם אני מאמין, ערכי המשפחה הקהילה והמדינה".

(עדכון ראשון: 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully