וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס בכירים קוראים להתפטרות אנתוני ווינר

האם הסנטור ששלח לנשים תמונות עירום ייסוג מהחלטתו ויפרוש? לאחר שהודה ויינר כי ניהל "מערכות יחסים לא הולמות" עם נשים באינטרנט אומרת יו"ר בית הנבחרים כי "עליו לעזוב ולקבל עזרה"

בכירים בבית הנבחרים האמריקאי מטעם המפלגה הדמוקרטית, ביניהם היו"ר ננסי פלוסי, קראו אמש (שבת) לעמיתם אנתוני ווינר להתפטר לאחר שהודה בשבוע שעבר כי שלח מסרים מיניים לנשים באינטרנט ואחר כך שיקר בנוגע לכך.

"לחבר הקונגרס ווינר יש אהבה ממשפחתו, ביטחון מבוחריו ואת ההכרה כי הוא זקוק לעזרה", אמרה פלוסי, "אני קוראת לו לקבל את העזרה הזאת מבלי להיות נתון ללחצים של חבר קונגרס".

חברת בית הנבחרים, דבי וסרמן שולץ, כינתה את התנהגותו של ויינר "בלתי ניתנת להצדקה" וסטיבן ישראל, ראש מערכת גיוס הכספים בבית הנבחרים, אמר שמדובר במאורע "שלא שלא מאפשר לעבור לסדר היום בבית". נראה כי הדמוקרטים תיאמו את עמדותיהם כדי להוסיף לחץ על ויינר להתפטר.

ביום שלישי, לאחר הכחשות רבות, הודה חבר הקונגרס הדמוקרטי, אנתוני ווינר, בדמעות כי ניהל מספר "מערכות יחסים לא הולמות" עם נשים ברשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק. ויינר התנצל בפני אשתו, תומכיו ואזרחי ארצות הברית, אולם הבהיר כי הוא לא עומד להתפטר.

"לא הפרתי שום חוק"

ווינר הינו יהודי וידוע כבעל דעות ליברליות, ונחשב כאחד המועמדים המבטיחים בקרב הדמוקרטים. הוא אמור להתמודד על משרת ראש עיריית ניו יורק ב-2013. לדבריו, הוא קיים את אותם הקשרים על גבי האינטרנט ובטלפון עם שש נשים, אך הדגיש כי אף אחת ממערכות היחסים לא התגלגלה לקשר פיזי, וכי לא קיים יחסי מין עם אף אחת מהן.

האירוע שהצית את הפרשה היה תמונה בה הופיע ווינר בתחתונים בלבד, שהתפרסמה בשבוע שעבר בחשבון הטוויטר שלו. "הייתי אמור לשלוח את התמונה כמסר אישי בתור בדיחה לחברה בסיאטל", אמר ווינר. "ברגע שהבנתי שפרסמתי אותה בטעות בטוויטר, נכנסתי לפניקה. הסרתי אותה מיד ואמרתי שמדובר בפריצה לחשבון שלי ושהאיש בתמונה איננו אני, ואז המשכתי לדבוק בסיפור הזה. זו הייתה טעות עצומה ומצערת".

ווינר נשוי לעוזרת של מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, והשניים אף נישאו בטקס שערך הנשיא לשעבר, ביל קלינטון. "אני אוהב את אשתי מאוד ואין לנו שום כוונה להיפרד", ציין. הוא הדגיש כי קיום היחסים הוירטואליים נמשכו כמה שנים, ושהוא אכן שלח מסרים מיניים ותמונות אינטימיות שלו לנשים, אך "לא הפר שום חוק".

פלוסי הודיעה כבר בשבוע שעבר, לאחר הוידוי, כי תיערך חקירה אתית על מנת לקבוע "האם נוצלו משאבים רשמיים בפרשה והאם נעשתה הפרה של חוקי המפלגה". ווינר הדגיש כי הוא "ייקבל בברכה כל חקירה ויישתף פעולה עם כל מהלך על פי חוקי האתיקה של הקונגרס".

עדכון ראשון: 23:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully