וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פליט סורי בטורקיה: "משטר אסד מתפורר"

תושב העיירה ג'יסר אל שוג'ור שנמלט לטורקיה סיפר כי נורה במהלך ההפגנות בעיר וכי חזה בחיילים שערקו לשורות המפגינים ונורו למוות. "המשטר מעורר כעסים מגזריים כדי לזכות בלגיטימציה"

"אתה מכיר את הדיקטטורות במזרח התיכון? סוריה היתה החזקה שבהן. עכשיו היא כבר לא", כך אמר אתמול (חמישי) אבו מג'יד בן ה-39, תושב העיירה ג'יסר א-שוג'ור בצפון סוריה שנמלט יחד עם משפחתו לטורקיה לאחר שנורה על ידי כוחותיו של אסד. בראיון לעיתון הגארדיאן אמר אבו מג'יד משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד הולך ונחלש וחלק מהחיילים עורקים לשורות מתנגדי המשטר. "היתה עריקה, ראיתי אותה במו עיני. חלק מכוחות הביטחון הצטרפו אלינו ורבים מהם נהרגו", אמר אבו מג'יד.

עוד על המהומות בסוריה:

טורקיה: יותר מ-2,400 פליטים הגיעו אלינו מסוריה
טורקיה: 1,000 פליטים הגיעו מסוריה בתוך יממה
מועצת הביטחון לא הגיעה להסכמה על גינוי סוריה

פליטים סורים נמלטו לטורקיה. רויטרס
"למעלה מ-2,400 בני אדם חצו את הגבול מסוריה לטורקיה"/רויטרס

אבו מג'יד טען כי הוא משוכנע שמספר המתנגדים למשטרו של אסד בסוריה עולה על תומכיו. "ממשלתו של אסד מעוררת כעסים מגזריים כדי לנסות לזכות מחדש בלגיטימציה שאיבדה במהלך דיכוי ההפגנות", אמר אבו מג'יד. "אף פעם לא חשבנו בצורה מגזרית לפני המאורעות האחרונים. ועכשיו פתאום אנשים מדברים על סונים, שיעים, עלאווים ונוצרים. אפשר להגיד הרבה דברים על סוריה אבל מעולם לא היינו כמו לבנון או עירק. המצב מוביל את המדינה לעתיד לא ידוע".

אתמול הודיע שר החוץ הטורקי, אחמט דאווטאולו, כי למעלה מ-2,400 בני אדם חצו את הגבול מסוריה לטורקיה, לאחר שנמלטו מהאלימות שמפעיל משטרו של אסד. "יש לנו חששות רציניים ביותר מהמצב בסוריה. קיבלתי עדכון על המספרים המדויקים... יותר מ-2,400 אנשים חצו את הגבול לטורקיה", אמר דאווטאולו. דאווטאולו אמר את הדברים בשיחה עם כתבים באבו דאבי. הוא הוסיף כי "הגיעה העת שסוריה תפעל יותר בנחישות ליישום הרפורמות הפוליטיות עליהן התחייב אסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully