וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט במשפטו: "לא הסתובבתי עם מחשבון"

גלעד גרוסמן

6.6.2011 / 13:55

ראש הממשלה לשעבר העיד בפרשת "ראשונטורס" והביע תמיהה על הציפייה כי אדם במעמדו צריך לעשות את חישובי הטיסות. "אם הייתה טעות ולא משנה מי עשה אותה, בסוף מי שאחראי הוא מספר אחת"

ראש הממשלה לשעבר, אוהד אולמרט, הציג היום (שני) את גרסתו לאישומים שהופנו נגדו בפרשת "ראשונטורס" ואמר שאדם במעמדו לא צריך היה לערוך את חישובי הטיסות. "פה ושם רייצ'ל (מתאמת הנסיעות שלו רייצ'ל ריזבי-רז, ג"ג) הייתה שואלת אותי שאלות ספציפיות והייתי מתייחס לשאלות הספציפיות. מישהו מעלה בדעתו שממלא מקום ראש הממשלה יישב עם מחשבון ויעשה חישובים איך ומה? למה צריך את האיש שעובד בעניין? היו אנשים שאני האמנתי בשיקול הדעת שלהם ולא שיניתי מדעתי לגבי שיקול הדעת שלהם. גם היום שאני משוכנע שהם פעלו בתום לב. יכול להיות שטעו, שאני טעיתי, יש מישהו שלא טעה? אם הייתה טעות ולא משנה מי עשה את הטעות, בסוף מי שאחראי הוא מספר אחת. אבל אחריות אישית? במובן של כוונה פלילית להרוויח?".

אולמרט נשאל במהלך העדות מתי התערב בשאלה אם נסיעותיה של אשתו ימומנו על ידי ארגון שמימן את טיסתו, ומתי היא תטוס על חשבון הנקודות שצבר. "לא נכנסתי, לא עסקתי. לא הייתי צריך לעסוק בזה. ככלל זה נשמע לי הזוי", השיב. "אתה שר שאחראי על מנהל מקרקעי ישראל, רשות השידור, חבר הקבינט, חבר הוועדה למשא ומתן, נוסע לשליחויות מיוחדות, לא נכנסתי לזה", אמר.

עוד על משפט אולמרט:
אולמרט על ראשונטורס: "טיפלו ביעילות בנסיעות"
אולמרט: "ראש המוסד אמר לי דברים ברמה הקיומית"
אולמרט בעדותו בביהמ"ש: "אני נאבק על חיי"

"לא רוצה להיות לבד!"

בשלב זה, הפך דיבורו של אולמרט נרגש. "מעל"ה (עמותה לקידום ילדים נכים בישראל, ג"ג) רציתי להרוויח? את נשמתי השקעתי בהם כדי להרוויח מהם? אני לא רוצה לעשות השוואות עם אף אחד. גם עם אלה שמעמידים אותי על עמוד הקלון. את על"ה רציתי לרמות? את אקי"ם? את הוועד למען החייל? כל כך רציתי לרמות שלפני שנה הם התחננו בפניי שאסע לפנמה? זה ארגון שחשב שאני מרמה אותו? לא כמו מישהו אחר, לא עלה בדעתי לבקש מהם אגורה. אני לא יכול להשתחרר מהמועקה הזו שרודפת אותי".

אולמרט נשאל עוד על ידי פרקליטתו, נוית נגב, לגבי טיסה לרומא, אליה התלוותה אשתו עליזה, אשר לא מומנה על ידי הממשלה ונרשמה כחוסר בחשבונו ב"ראשונטורס". "אני ברומא עושה קבלת פנים, כי יש השתתפות של משלחת עסקית שהצטרפה אליה. אני לא רוצה להיות לבד! זה לא מתאים שאני אהיה לבד. אם אני עושה קבלת פנים חשובה, זה טבעי שהיא תהיה חלק מהנסיעה הזו", השיב.

כשנשאל מי היה אמור לדעתו לממן את הנסיעה, השיב שמשרדו. "זה יום של טרטורים", אמר. "מה לא היה פה ביומיים האלה: פגישה עם השר, פגישה נפרדת, מסיבת עיתונאים, ארוחת צהריים, הופעה בטלוויזיה, ראיון אישי, פגישה עם שר הכלכלה ואחרי זה האירוע המרכזי שאשתי הייתה אמורה להשתתף בו. במושגים שמקובלים שם זה דבר שהוא כמעט בלתי נמנע שיהיה, ולכן היה ברור שהיא נוסעת".

"מה זה? נסיעת בילוי?

כאשר הוצגה בפניו העובדה שהנסיעה לא מומנה על ידי הממשלה, השיב ראש הממשלה לשעבר: "צר לי מאוד. אני חושב שמשהו פה לא התנהל כהלכה. היה צריך לקבל את האישור הזה. מספיק שמישהו היה אומר לישראל מימון (מזכיר הממשלה דאז, ג"ג) ובתוך שניה הוא היה אומר: 'סגור'. לא היה עולה על הדעת דבר כזה. מישהו חושב שאני צריך לשלם את הנסיעה הזו מכספי? מה זה נסיעת בילוי? חופשה?".

בפני אולמרט הוצגה טיסה נוספת, לדרום קוריאה, שגם אליה הצטרפה עליזה. משרד התמ"ת ביקש החזרים מאולמרט על שדרוג טיסתה של עליזה, ורייצ'ל ריזבי-רז כתבה לו שהוא צריך לשלם: "כתבתי לה: 'תשדרגי בנקודות' אחרי שהטיסה בוצעה. הופתעתי, איפה נאמר לי לפני כן שאני צריך לשלם את הטיסות של עליזה? אני מניח שנתתי לרייצ'ל הנחיה שהיא תפעל לסגור את העניין כמו שצריך" .

אולמרט עומת עם הטענה כי נסיעותיה של עליזה מומנו באמצעות מימון כפול לכאורה: "כל הטיסות היו צריכות להיות ממומנות על ידי הממשלה. לכן לא היה לי כל צורך במימון נוסף עבורן. לא טיפלתי בנושאים הכספיים. רק במקרים שבהם רייצ'ל ריזבי-רז פנתה אליי ואמרה שיש בעיה, הנחיתי אותה לפתור את הבעיות. אם היא לא חזרה אליי אחר כך, סברתי כי נמצא פתרון לחיובים האלה. כשלעצמי, לא ידעתי שהכספים שולמו מחשבוני ב'ראשונטורס'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully