וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על ראשונטורס: "טיפלו ביעילות בנסיעות"

גלעד גרוסמן

6.6.2011 / 11:29

לראשונה מאז החל להעיד במשפטו, התייחס היום ראש הממשלה לשעבר לאישומים המיוחסים לו בפרשת "ראשונטורס". "לא התעסקתי בכל התחשבנות קטנה", והכחיש קשר לאנשי החברה

"מעולם, מעולם, אף אדם לא שמע ממני שביקשתי ממנו לצבור עבורי עודפי כספים. הפעם הראשונה ששמעתי על זה הייתה כשבאו לחקור אותי, כשהאדמה רעדה, והשמיים נפלו" – כך העיד הבוקר (שני) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במהלך יום העדות השלישי במשפטו. בדיון היום התייחס לראשונה אולמרט לאישומים המיוחסים לו בפרשת "ראשונטורס".

במהלך הדיון היום, שעוסק בפרשת "ראשונטורס", סיפר כי לפני כ-30 שנים סיפר לו חבר על משרד נסיעות בראשון לציון, בראשו עומד מנכ"ל המסוגל להשיג כרטיסי טיסה במחירים זולים. אולמרט סיפר כי מעולם לא היה במשרדי "ראשונטורס", והכחיש טענות באשר לחברות או "יחסי אמון" בינו לבין מנהל המשרד, עמנואל שפינר. "אני חשבתי שהמשרד נתן לי שירות יעיל בנושא נסיעות. בזה זה מתחיל, ובזה זה נגמר", ציין ראש הממשלה לשעבר. באשר להדר זלצמן, סוכנת הנסיעות ב"ראשונטורס" שהעידה נגדו, אמר כי פגש אותה בוודאות פעם אחת, סביר להניח שפעמיים, אך ציין כי "שלוש פעמים זה מוגזם". "אני לא זוכר שבקשר לנסיעה אי פעם דיברתי איתה", הוסיף.

אולמרט העיד כי ידע רק על כך שיש לו חשבון לנסיעות פרטיות ב"ראשונטורס", אך לא לנסיעות שעשה במסגרת תפקידיו, או על חשבון ארגונים שונים. הוא הוסיף, כי הוא עצמו לא טיפל בחוב שהצטבר בחברה. "לא התעסקתי בכל התחשבנות קטנה", אמר. ביחס לטיסותיו הציבוריות, אמר כי "הנסיעות הציבוריות שלי היו צריכות להיות מכוסות במלואן, בתנאים שכולם ידעו שאני מצפה להם".

עוד על משפט אולמרט:
”עמדנו על סף תחילת משא ומתן עם סוריה"
רה"מ לשעבר: ”ראש המוסד אמר לי דברים ברמה הקיומית”
”מישהו הקים עיתון בישראל כדי להפיל את הממשלה”
על חטיפת שליט: ”זה היה אירוע טראומתי”

"חי על האוברדראפט"

עוד סיפר אולמרט כי עד שנת 2007, כשוועדת האתיקה של הכנסת התייחסה לנושא לראשונה, היה הדבר ברור כי בני משפחתו יכולים לנסוע על חשבון נקודות זכות שצבר בטיסות שמומנו על ידי ארגונים שעל חשבונם טס. לדבריו, במשך 35 השנים האחרונות טס אולמרט רק לשני טיולים משפחתיים, אחד כשהיה חבר כנסת צעיר, וטיסה נוספת כשבנו שאול היה בן 13, לפני 23 שנה. אולמרט ציין עוד כי במשך חלק משנות שירותו הציבורי, הוא "חי על האוברדראפט".

ראש הממשלה לשעבר נשאל במהלך עדותו על טיסותיו הרבות. בשלב מסוים פנתה אליו ראש ההרכב, הנשיאה מוסיה ארד, ואמרה כי "מי שנוסע כל כך הרבה, לא סובל". על כך השיב אולמרט: "תענוג גדול זה לא, באינטנסיביות שבה זה נעשה. לא תראו ב-300 הנסיעות שעשיתי מקרה אחד שבו סיימתי את התפקיד ביום חמישי, והחלטתי להישאר עוד יומיים, לנוח, לשכב על הגב". פרקליטתו, עו"ד נוית נגב, אמרה על כך כי "אין אישום בנהנתנות, אבל זה דברים שעולים מהם וצריך להתמודד". לכך הוסיפה השופטת ארד: "אין כאן שיפוט, כשאנחנו עושים משהו הרבה, אנחנו אוהבים אותו". אולמרט סיכם ואמר כי "הנאה גדולה – לא בהכרח, אבל ודאי שדברים כאלה עושים בראש ובראשונה מתוך תחושת שליחות. יש בזה גם סיפוק. אתה לא שונא את זה".

אולמרט התייחס בדבריו גם לנסיעותיו עם אשתו: "עליזה היא לא בדיוק הדמות של 'אשת של' בכלל, בשום דבר. כשהפכתי לראש ממשלה, התגובה הספונטנית שלה הייתה: 'אוי, מה נפל עלינו'", אמר אולמרט כשהוא מכסה את פניו. "לשכנע את עליזה לנסוע אתי תמיד היה דרוש לומר שהדבר מתחייב בשל המעמד. לפעמים גם לא רציתי להיות לבד. רציתי שאשתי תהיה איתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully