וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "ראש המוסד אמר לי דברים ברמה הקיומית"

2.6.2011 / 14:30

בעדותו התייחס אהוד אולמרט לאירועים ב- 2007, כשהופצץ על פי פרסומים הכור בסוריה: "ראש המוסד הגיע, ישב אצלי ומסר מידע שאני חושב שלעתים נדירות בתולדות המדינה ראש ממשלה שמע"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

מדברים שאמר היום (חמישי) ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט בעדותו בבית המשפט המחוזי בירושלים היום (חמישי), ניתן ללמוד על חלקו בהפצצת הכור הגרעיני שבנתה סוריה בחשאי, המיוחסת בתקשורת העולמית לישראל.

"ביום מסוים, במרץ 2007, מצלצל אלי ראש המוסד ואומר שהוא רוצה להיפגש", סיפר אולמרט. "לעתים נדירות קורה שראש מוסד אומר בבוקר 'אני חייב לראות אותך'. במציאות שלנו, אתה אומר 'כן'. ראש המוסד מגיע, יושב אצלי ומוסר מידע שאני חושב שלעתים נדירות בתולדות המדינה ראש ממשלה שומע דבר כזה. הציגו את הדבר ואז הייתה דממה. הבנתי שמאותו רגע שום דבר לא יהיה אותו דבר. זה משהו שמשקל הכובד שלו ברמה הקיומית מסדר גודל שאולי לא שאולי לא היה כמוהו".

אולמרט סיפר עוד כי "פתאום, בעוד אנו יושבים בחדר סגור, דפיקה על הדלת, ואני אומר לא להיכנס. הדלת נפתחת ונכנס ראש מערך ההסברה, הדובר. אני אומר: 'אני ביקשתי לא להיכנס'. הוא השיב: 'אני מצטער, אני לא יכול - בעוד חצי שעה ערוץ 2 הולך לשדר משהו שקשור לחקירה של בנק לאומי'. אמרתי לו שלא מעניין אותי, תסגור את הדלת ושאף אחד לא ייכנס. עכשיו שאני חושב על הרגע הזה מדי פעם. אתה יודע מה עומד מולך, ואתה יודע מה מאיים עליך באופן אישי, ואתה לא יכול לדבר על זה. למי אתה יכול לספר מה שאתה שומע עכשיו, ואיך המעיים מתהפכים?".

בעדותו התייחס ראש הממשלה לשעבר גם להתנהלות הרשויות בפרשת טלנסקי. "לא קיבלתי שוחד מטלנסקי, לא הסתרתי שוחד אצל אורי מסר. אמרתי את זה אז לחוקרים ואני אומר את זה גם היום. חד משמעית". הוא גם מתח ביקורת חריפה על התנהלות רשויות אכיפת החוק, ופרקליט המדינה בראשן, בפרשה. "אין לי ספק שהתקבלה החלטה לא רק להעמיד אותי לדין, אלא גם להעמיד אותי במצב בלתי נסבל מבחינה ציבורית, כדי שאולי גם לא תהיה לי ברירה אלא לסיים את תפקידי".

"רימו אותי, מעלו באמוני ופעלו תוך הפרת כל הכללים שיכולים להתקבל על הדעת במדינה מתוקנת", אמר. אולמרט העיד כי קיבל פניה ערב יום השואה להתפנות לחקירה, ביקש שהדבר לא יתפרסם, ואף סוכם שהחוקרים יגיעו למשרדו בבגדים אזרחיים ובמכונית עם לוחית זיהוי אזרחית. בנוסף, הוצא צו איסור פרסום על החקירה.

למרות זאת, פורסם על כך שאולמרט צפוי להיחקר. כאשר הוא הגיע לחקירה היו במקום עיתונאים רבים, ובאותו הבוקר פורסם שאולמרט חשוד בקבלת שוחד מאיש עסקים אמריקאי וצפוי להיחקר תחת אזהרה. "הרגשתי עלבון נורא. מה, אין גבול? הכל מותר? הכל אפשרי? חשתי זעם נורא, עלבון נורא".

השופט יעקב צבן שאל אם העלבון והזעם נבעו מכך שהבטיחו לאולמרט שהחקירה תישאר חסויה. על כך השיב ראש הממשלה לשעבר: "על הפרת ההתחייבות, הדלפת הנתונים האלה. על חוסר הגבולות ופריצת כל הסכרים. בימים ההם עמדו להגיע כל ראשי העולם, מגיע יום העצמאות. מצד אחד מטילים צו איסור פרסום, מזהירים אותך שאתה לא יכול להגיב פומבית מילה. הכל נפתח לרשת של שמועות. חוסר האחריות וגם הכנסת המדינה לתוך הטלטלה הזאת. באמת, כל זה לא יכול היה להישמר באיפול מוחלט, או לא היה יכול להידחות בשלושה שבועות, עד שכל המנהיגים היו פה?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully