וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני "יום הנכסה" בלבנון: לא נגיע לגבול עם ישראל

ביטול ברגע האחרון: הפלסטינים שתכננו לצעוד לעבר הגבול ביום ראשון הקרוב הודיעו כי במקום התהלוכה שתוכננה הם יקיימו שביתות במחנות הפליטים בלבנון. זאת לציון מלחמת 67'

פלסטינים בלבנון שתכננו לצעוד ביום ראשון הקרוב - "יום הנכסה" - לעבר הגבול עם ישראל הודיעו אמש (שישי) על ביטול האירוע. בסוכנויות הידיעות דווח, כי לדברי מארגני האירוע, הם יקיימו שביתות ב-12 מחנות הפליטים הפלסטיניים ברחבי לבנון, במקום הצעדה שתוכננה לציון מלחמת 67'.

אתמול בבוקר דווח בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחיזבאללה, כי הוחלט לדחות למועד אחר את התהלוכות המתוכננות ליום הנכסה. לפי הדיווח, צבא לבנון וממשלת ביירות נכנעו ללחצים שהפעילה ארה"ב בתואנה שההפגנות הן הפרה של החלטת מועצת הביטחון 1701.

"נערכים בכל הגזרות"

מוקדם יותר אתמול הציבה המשטרה מחסומים בצפון הגולן, סמוך למגד'ל שאמס, במסגרת ההיערכות ליום הנכסה. האזור הוכרז שטח צבאי סגור, והכניסה אליו אפשרית רק לתושבי הכפר. ליד להבות הבשן נעצרו שלושה אוטובוסים של מפגינים שעשו את דרכם למג'דל שאמס, נוסעיהם – מקלנסוואה, כאבול וטייבה - נדרשו לשוב על עקבותיהם.

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס ביום חמישי, להכנות צה"ל לקראת "יום הנכסה". "אנחנו נערכים בכל הגזרות האפשריות ונציב את הכוחות ואת הפיקוד קדימה", אמר גנץ במהלך אירוע במכללה לפיקוד ומטה בגלילות. הרמטכ"ל נשאל לגבי היערכות צה"ל נוכח הטיפול באירועים ב"יום הנכבה" ואמר כי "גם אז הכל היה בסדר".

בהתאם להנחיות הרמטכ"ל, בפיקוד צפון נערכים בכוחות מתוגברים באזורים המועדים לפורענות, כאשר הכוחות הונחו למנוע פריצה של הגבולות, אולם להימנע ככל שניתן מהרוגים. בצה"ל יודעים כי אירוע בו ייהרגו מפגינים עלול להצית עוד יותר את המתיחות ולספק את התוצאה הרצויה עבור המפגינים במה שמוגדר כ"פרובוקציות פייסבוק". ההיערכות בלבנון מרוכזת באיזור הכפר מארון א-ראס וכן בשער פאטמה ובמספר מקומות נוספים. גם בצדו השני של הגבול נערך צבא לבנון בכוחות מתוגברים ועל פי דיווח בעיתון א-נהאר, הצבא הכריז על סביבת שער פאטמה כ"שטח צבאי סגור".

(עדכון ראשון: 18:36, 03.06.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully