וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריכות במערכת הביטחון לקראת אירועי יום הנכסה בירושלים

בצה"ל מעלים את הכוננות החל מהבוקר ועד ליום ראשון, בכל הגזרות. במשטרה נערכים בכוחות מתוגברים ברחבי ירושלים מחשש למהומות בתום התפילות. "נפעל בתקיפות נגד מייצרי מהומות"

היערכות שיא במערכת הביטחון לקראת תפילות יום השישי ואירועי "יום הנכסה", הצפויים להיערך ביום ראשון לציון יום השנה ה-44 למלחמת ששת הימים. בצה"ל מעלים את הכוננות החל מהבוקר (שישי) ועד ליום ראשון, בכל הגזרות.
בתום הערכת מצב הוחלט לא להטיל סגר על שטחי יו"ש בימים הבאים, למרות החשש להפרות סדר.

גם במשטרה נערכים מחשש להפגנות אלימות בתום התפילות, ושוטרים ושוטרי מג"ב יתפרשו בכוחות מתוגברים ברחבי מזרח ירושלים ובעיר העתיקה. הכניסה לתפילות בהר הבית הוגבלה לגברים מגיל 45 ומעלה, בעלי תעודת זהות ישראלית, והכניסה לנשים תותר ללא הגבלה. מהמשטרה נמסר כי "נפעל בנחישות ובתקיפות נגד כל גורם שינסה ליצור מהומות".

כוחות הביטחון נערכים ברחבי הגדה המערבית גם לאירועי "תג מחיר" של מתנחלים נגד פלסטינים, בעקבות האירועים האלימים בפינוי המאחז הלא חוקי אתמול בבנימין. ברצועת עזה נערך צה"ל לעימותים בעיקר במעבר ארז וגם במספר נקודות נוספות לאורך גדר המערכת. עם זאת, במערכת הביטחון מעריכים כי יום שישי יעבור בשקט יחסי.

דריכות גם בצפון

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ התייחס אמש להכנות צה"ל לקראת "יום הנכסה". "אנחנו נערכים בכל הגזרות האפשריות ונציב את הכוחות ואת הפיקוד קדימה", אמר גנץ במהלך אירוע במכללה לפיקוד ומטה בגלילות. הרמטכ"ל נשאל לגבי היערכות צה"ל נוכח הטיפול באירועים ב"יום הנכבה" ואמר כי "גם אז הכל היה בסדר".

בהתאם להנחיות הרמטכ"ל, בפיקוד צפון נערכים בכוחות מתוגברים באזורים המועדים לפורענות, כאשר הכוחות הונחו למנוע פריצה של הגבולות, אולם להימנע ככל שניתן מהרוגים. בצה"ל יודעים כי אירוע בו ייהרגו מפגינים עלול להצית עוד יותר את המתיחות ולספק את התוצאה הרצויה עבור המפגינים במה שמוגדר כ"פרובוקציות פייסבוק". ההערכות בלבנון מרוכזת באיזור הכפר מארון א-ראס וכן בשער פאטמה ובמספר מקומות נוספים. גם בצדו השני של הגבול נערך צבא לבנון בכוחות מתוגברים ועל פי דיווח בעיתון א-נהאר, הצבא הכריז על סביבת שער פאטמה כ"שטח צבאי סגור".

באזור סוריה נערכים הכוחות בסמוך ל"גבעת הצעקות" במג'דל שמס ובאיזור מעבר קוניטרה. בישראל העבירו בימים האחרונים מסרים לסוריה וללבנון בקריאה שימנעו הגעה של מפגינים לאזור הגבול וכי ידאגו לשמור על ריבונות המדינה. לבנון כבר נענתה לנושא וייתכן מאוד שעימותים בין הצבא המקומי לבין מפגינים פלסטיניים יחזרו על עצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully