וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "נציב את הכוחות והפיקוד קדימה"

לקראת יום ראשון בו צפויים לצעוד אלפי מפגינים לגבולות ישראל נערך צה"ל בהצבת הכוחות קרוב יותר לגדרות, כך אמר הרמטכ"ל. גם רה"מ הבהיר כי ישראל לא תיתן לפגוע בריבונותה

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ התייחס אמש (חמישי) להכנות צה"ל לקראת "יום הנכסה" שיצוין ביום ראשון הקרוב במהלכו צפויים אלפי מפגינים לצעוד לגבולות ישראל. "אנחנו נערכים בכל הגזרות האפשריות ונציב את הכוחות ואת הפיקוד קדימה", אמר גנץ במהלך אירוע במכללה לפיקוד ומטה בגלילות. הרמטכ"ל נשאל לגבי היערכות צה"ל נוכח הטיפול באירועים ב"יום הנכבה" ואמר כי "גם אז הכל היה בסדר".

בהתאם להנחיות הרמטכ"ל, בפיקוד צפון נערכים בכוחות מתוגברים באזורים המועדים לפורענות, כאשר הכוחות הונחו למנוע פריצה של הגבולות, אולם להימנע ככל שניתן מהרוגים. בצה"ל יודעים כי אירוע בו ייהרגו מפגינים עלול להצית עוד יותר את המתיחות ולספק את התוצאה הרצויה עבור המפגינים במה שמוגדר כ"פרובוקציות פייסבוק". ההערכות בלבנון מרוכזת באיזור הכפר מארון א-ראס וכן בשער פאטמה ובמספר מקומות נוספים. גם בצדו השני של הגבול נערך צבא לבנון בכוחות מתוגברים ועל פי דיווח בעיתון א-נהאר, הצבא הכריז על סביבת שער פאטמה כ"שטח צבאי סגור".

באזור סוריה נערכים הכוחות בסמוך ל"גבעת הצעקות" במג'דל שמס ובאיזור מעבר קוניטרה. בישראל העבירו בימים האחרונים מסרים לסוריה וללבנון בקריאה שימנעו הגעה של מפגינים לאזור הגבול וכי ידאגו לשמור על ריבונות המדינה. לבנון כבר נענתה לנושא וייתכן מאוד שעימותים בין הצבא המקומי לבין מפגינים פלסטיניים יחזרו על עצמם.

גורמים צבאיים אומרים ביממה האחרונה כי לישראל אין כל כוונה לאפשר את פריצת הגדרות כפי שקרה בגבול הסורי ביום הנכבה. "בניגוד לבילעין ולנעלין, כאן מדובר בגבול בינלאומי אשר לא נאפשר כי ייפרץ", אומרים הגורמים, "לא נאפשר כל פגיעה בגדר ובוודאי שלא ניתן שיפרצו את הגבול והכוחות ערוכים בהתאם. אם יהיה צורך הכוחות ישתמשו גם בירי חי על מנת למנוע פריצה של הגבול". במקביל צוידו הכוחות גם באמצעים לפיזור הפגנות ובמה שמוגדר בצה"ל כ"נפ"ק" (נשק פחות קטלני) אולם בצבא מבהירים כי עיקר הנשק שיהיה מצוי בידי החיילים הוא הציוד הקרבי הרגיל. "ההנחיות הן להימנע ככל שניתן משימוש בירי חי אבל במידת הצורך נפגע במי שצריך".

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס להפגנות הצפויות בשבוע הבא ואמר כי "ב-15 במאי ציינו את יום הקמתה של מדינת ישראל, והיינו עדים לניסיונות לערער על ריבונותנו ולפרוץ את גבולותינו מצד אירן, סוריה, חיזבאללה, וחמאס. אותם גורמים צפויים לקרוא תיגר על ריבונות ישראל בשנית בימים הקרובים. ההנחיות שלי הן ברורות - לפעול באיפוק אך בנחישות הדרושה כדי לשמור על גבולותינו".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 20:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully