איראן גינתה היום (שישי) את ההצהרה המשותפת של ארצות הברית ומועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ, וטענה כי היא כוללת "עמדות התערבותיות, חסרות אחריות ופרובוקטיביות". בהודעת משרד החוץ האיראני נמסר כי הנוכחות הצבאית של ארצות הברית במפרץ היא מקור לחוסר ביטחון ולפילוג באזור. היא הדגישה כי מצר הורמוז צריך להיות מנוהל יחד עם עומאן, בהתאם לתנאי מזכר ההבנות עם ארצות הברית.
