רשות מיצרי המפרץ הפרסי, גוף שהוקם על ידי איראן לניהול מיצרי הורמוז, הודיעה לפני זמן קצר (חמישי) כי לכלי שיט העוברים מחוץ לנתיבים שנקבעו על ידיה - לא יובטח מעבר בטוח. "ההשלכות הנובעות ממעבר דרך נתיבים לא מורשים יהיו באחריות הבעלים, המפעיל ומפקד כלי השיט", הבהירה.
אזהרת הרשות מגיעה לאחר שסוכנות הספנות הבריטית UKMTO מסרה כי ספינת מטען דיווחה על תקיפה חשודה ליד עומאן בזמן שעברה דרך מיצרי הורמוז, כאשר גורמים אמריקנים מסרו כי איראן ירתה על הספינה.
איראן לא הגיבה במפורש לאירוע. משמרות המהפכה של איראן אמרו מוקדם יותרהיום כי מעבר בטוח דרך המיצר יתאפשר רק דרך נתיבים שנקבעו על ידי איראן, והוסיפה כי תנקוט פעולה נגד כלי שיט שלא יעמדו בדרישות.
