וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם זה סופי? עומאר סלימאן לא יתמודד לנשיאות

ניר יהב

5.4.2012 / 11:13

לאחר שכבר שינה את דעתו כמה פעמים, הודיע ראש המודיעין המצרי וסגן הנשיא לשעבר כי ויתר על ההתמודדות בגלל "מכשולים מנהלתיים" - אולם יש כבר מי שמחפש את המניע הנסתר

הזיג-זג נמשך: סגן נשיא מצרים לשעבר, עומאר סלימאן, הודיע הבוקר (חמישי) באופן רשמי כי לא יתמודד על משרת נשיא מצרים בבחירות שאמורות להתקיים בסוף החודש הבא - לאחר שבשבועות האחרונים, על פי דיווחי כלי התקשורת במצרים, שינה סלימאן שוב ושוב את דעתו בנושא, כשרק לפני שבועיים דווח שדווקא החליט להתמודד (זמן קצר לאחר שהוכרז כי הוא "פרש במפתיע" מהמרוץ). עתה, אם כן, הודיע סלימאן לתומכיו - לכאורה, באופן סופי - כי לא ירוץ לתפקיד. בתגובה הודיעו תומכיו כי מחר יקיימו הפגנת תמיכה בקהיר, שתקרא לו לשנות בכל זאת את דעתו.

בהודעה שפרסם, הסביר סלימאן כי ניסה להתגבר על כל "המכשולים המנהלתיים" הנוגעים לדרישות ההתמודדות, אולם בסופו של דבר החליט לוותר. הוא התנצל בפני תומכיו הרבים, שיבח אותם והבטיח "למולדת האדירה" כי ימשיך לפעול למענה גם בעתיד. העיתונאי המצרי עמר אדיב העריך כי קיים מניע נסתר מאחורי ההחלטה: "אני חושב שקיים דבר נוסף שבעטיו החליט לא להתמודד. הרי אם רצה, היה נרשם בקלות".

סלימאן שימש במשך עשרות שנים כיד ימינו של חוסני מובארק בעת שכיהן כנשיא. הוא כיהן כראש המודיעין המצרי, וניהל קשרים ענפים עם ראשי מדינות, ובכלל זה ההנהגה הישראלית. לאחר שההתקוממות החלה בינואר אשתקד, הודיע מובארק כי הוא ממנה את סלימאן לסגנו, ומעביר לו את סמכויותיו. הודעה זו לא סיפקה את המפגינים, ובסופו של דבר נאלצו השניים להתפטר.

על מאות האזרחים המתמודדים לנשיאות מצרים נמנים גם כמה אישים מוכרים, כמו שר החוץ ומזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא, ראש ממשלת מצרים לשעבר אחמד שפיק והתוספת האחרונה - סגן מנהיג תנועת האחים המוסלמים, חיירת שאטר. הבחירות ייערכו ב-24-25 במאי.

לקריאה נוספת:
כיצד חמק עומאר סלימאן מהעמדה לדין?
אחרית ימי מובארק: סוזן בכתה, חוסני ראה כדורגל
מועמד "האחים המוסלמים" לנשיאות יכשיל אותם?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully