וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומאר סלימאן פרש במפתיע מהמרוץ לנשיאות מצרים

ניר יהב

8.3.2012 / 11:50

מי שהיה יד ימינו של מובארק היה צפוי להכריז על מועמדותו בימים הקרובים, אך החליט לבסוף שלא להתמודד. גורמים במצרים מעריכים כי הופעל עליו לחץ מצד המועצה הצבאית העליונה

סגן נשיא מצרים לשעבר, עומאר סלימאן, החליט היום (חמישי) במפתיע שלא להתמודד על נשיאות מצרים בבחירות שצפויות להתקיים בחודשים הקרובים. מנהלת קמפיין הבחירות של סלימאן, ד"ר מרוה מוניר, אמרה כי הוא היה צפוי להכריז על מועמדותו לנשיאות מחר או ביום שבת, אולם "בסופו של דבר הוא העדיף לחזור בו ולא להתמודד".

גורמים במצרים העריכו בשיחה עם אתר "אל-ערביה" כי סלימאן קיבל את ההחלטה, בין היתר לאחר שהמועצה הצבאית העליונה במצרים הפעילה עליו לחצים שלא להתמודד, מחשש שצעירי המהפכה יתקפו אותו על כך שהיה חלק מרכזי ממשטרו של חוסני מובארק. הגורמים העריכו עוד כי סלימאן הבין שאין לו סיכוי טוב להיבחר.

בתגובה, פרסמו תומכיו של סלימאן הודעה שבה אמרו כי הם עומדים מאחורי מועמדותו של סלימאן לתפקיד נשיא מצרים למרות הודעת מקורביו על כך שאין בכוונתו להתמודד. "סלימאן הוא המועמד היחיד שמסוגל להציל את מצרים מהבעיות העצומות שבפניהן היא עומדת", נמסר. "אנו ננקוט את כל האמצעים כדי לשכנע את סלימאן להסכים ולהתמודד לנשיאות".

סלימאן שימש במשך עשרות שנים כיד ימינו של חוסני מובארק בעת שכיהן כנשיא. הוא כיהן כראש המודיעין המצרי, וניהל קשרים ענפים עם ראשי מדינות, ביניהם עם ההנהגה הישראלית. לאחר שההתקוממות נגד מובארק החלה, הודיע נשיא מצרים לשעבר כי הוא ממנה את סלימאן לסגנו, ומעביר לו את סמכויותיו. הודעה זו לא סיפקה את המפגינים ובסופו של דבר נאלץ מובארק להתפטר ביחד עם סלימאן.

עוד בנושא:
מובארק לפני שנה: "מעביר את הסמכויות לעומאר סלימאן"
כיצד חמק סגנו של מובארק במצרים מהעמדה לדין?
ויקיליקס: ישראל העדיפה שסלימאן יירש את מובארק


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully