וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לתחזיות: האחים המוסלמים בחרו מועמד לנשיא

ניר יהב

31.3.2012 / 22:07

המהנדס חיירת שאטר, הנחשב לאחד המנהיגים המתונים באחים המוסלמים, יהיה נציג לבחירות בסוף חודש מאי. עד כה נמנעה התנועה, השולטת בפרלמנט, להציג מועמד לתפקיד הנשיא

אחרי שנמנעה מלעשות זאת במשך זמן רב, תנועת האחים המוסלמים במצרים בחרה ברוב גדול את סגן המנהיג שלה, חיירת שאטר, כמועמדה לנשיאות מצרים, שיתקיימו בשבוע האחרון של חודש מאי. כלי תקשורת במצרים דיווחו הערב (שבת) מפי מקורות המוגדרים מהימנים, כי מועצת השורא של התנועה בחרה בשאטר, מהנדס במקצועו, ברוב של 56 חברים נגד 52. עם זאת, עד כה לא נמסרה כל הודעה רשמית בנושא.

חיירת שאטר, בן 62, משמש סגנו של מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע. הוא נחשב איש עסקים אמיד, המחזיק בהון של עשרות מיליוני דולרים. בתקופת שלטונו של הנשיא לשעבר, חוסני מובארק, הוא נידון חמש פעמים לתקופות מאסר. כיום, הוא אחד המנהיגים המתונים בתנועת האחים המוסלמים, ולפני מספר חודשים, הבהיר כי תנועתו מחויבת להסכמי קמפ דיוויד.

חיירת שאטר, מועמד האחים המוסלמים לבחירות לנשיאות מצרים. רויטרס
מועמד מתון ואיש עסקים אמיד. חיירת שאטר/רויטרס

בחודשים האחרונים הבהירה התנועה כי לא תציג מועמד מטעמה לבחירות לנשיאות, אלא תתמוך באחד המועמדים הקיימים. אלא שבימים האחרונים, התרבו הדיווחים כי התנועה שינתה את דעתה, ונוכח התמיכה הרבה שזכתה בה בבחירות לפרלמנט, החליטה להציג מועמד מתוכה. בימים האחרונים, נתן שאטר את הסכמתו העקרונית להציגו כמועמד, דבר שסלל את הדרך להחלטה היום.

בין המועמדים: עומאר סלימאן ועמרו מוסא

בסוף השבוע שעבר, הודיע עומאר סלימאן, שהיה סגן נשיא מצרים, כי גם הוא מעמיד את עצמו לבחירה בבחירות הקרובות. גורמים בסביבתו של סלימאן אמרו לעיתון "אל-מסרי אל-יום" כי הפוליטיקאי הוותיק, ששימש שנים ארוכות ראש המודיעין בקהיר ויד-ימינו של חוסני מובארק, החליט להתמודד לנשיאות מצרים בפגישה שקיים עם ידידים ועמיתים קרובים. סלימאן, בן 75, החליט בסופו של דבר להתמודד לנשיאות מצרים בשל לחצים שהפעילו עליו בכירים במערכת הפוליטית, ובשל תמיכה מצד שרים לשעבר.

לצד מאות אזרחים המתמודדים לנשיאות, נמנים גם כמה אישים מוכרים, כמו שר החוץ ומזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא, ראש ממשלת מצרים לשעבר אחמד שפיק ואיש האחים המוסלמים לשעבר עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח.

הבחירות במצרים - כותרות נוספות
סגן הנשיא לשעבר עומאן סלימאן מתמודד גם הוא
מועמד נוסף: חוסני מובארק, דודנו של הנשיא המודח


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully