וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד מפתיע במירוץ לנשיאות מצרים: חוסני מובארק

ניר יהב

15.3.2012 / 2:21

עוד נצר למשפחת מובארק רוצה להיות נשיא - בן דודו של הנשיא לשעבר, אשר נושא את אותו השם. הוא נמנה עם 445 המועמדים בבחירות שיתקיימו במאי, יחד עם עמרו מוסא ואחמד שפיק

אזרחי מצרים, שיגיעו ב-23 במאי לקלפיות כדי להשתתף בבחירות לנשיאות המדינה, עשויים לראות שם מוכר כתוב על אחד מפתקי ההצבעה - מוחמד חוסני מובארק, בן דודו של הנשיא לשעבר הנושא את אותו שם, הוא אחד מתוך 445 המתמודדים שרצים למשרה הרמה. מובארק, בן 57, סיפר כי יחסיו עם בן דודו ששלט במצרים במשך 30 שנה היו "מרוחקים" והוא אף השתתף בהפגנות לפני כשנה בכיכר תחריר, שהובילו בסופו של דבר לנפילתו.

מובארק בן הדוד הוא קצין בכיר בדימוס במשטרה המצרית. לדבריו, הוא ובן דודו הנשיא מעולם לא היו קרובים. "הזדמן לנו לשוחח רק בהלוויות או באירועים משפחתיים. מאז שהוא הודח לא שוחחתי איתו", הוא אמר בראיון שנערך ביום שלישי האחרון בתחנת הטלוויזיה המצרית "אל-חיאת". למרות זאת, טען כי "לא היה ספק שדודי אהב את מצרים". הוא עוד סיפר כי החליט להתמודד לנשיאות מתוך רצון לסייע לכלכלה המצרית. "אני רוצה לראות את מצרים מנוהלת על ידי נשיא שמתמקד בפיתוח כלכלי, ובכך מוביל אותה לפסגה, כמדינה מרכזית באזור", הדגיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם הוא רוצה להיות נשיא. בן הדוד מובארק/מערכת וואלה!, צילום מסך

על מנת להבטיח את מקומו במרוץ לנשיאות, צריך מובארק הצעיר – כמו גם יתר 445 המתמודדים – לאסוף 30 אלף חתימות של אזרחים מ-15 מחוזות לפחות. לחלופין, הוא יכול לאסוף 30 חתימות של חברי פרלמנט. לפני ארבעה ימים החלה באופן רשמי הגשת המועמדויות לאזרחים המעוניינים להתמודד לתפקיד. ועדת הבחירות המרכזית במדינה הודיעה כי הבחירות הראשונות לנשיאות מצרים מאז שהודח הנשיא חוסני מובארק יתקיימו ב-23-24 במאי. סיבוב שני, אם יידרש, ייערך ב-16-17 ביוני.

בין מאות האזרחים המתמודדים לנשיאות, נמנים גם כמה אישים מוכרים, כמו שר החוץ ומזכ"ל הליגה הערבית לשעבר, עמרו מוסא, וראש ממשלת מצרים לשעבר, אחמד שפיק. למרות ההערכות לפיהן סגן הנשיא שלעבר, עומאר סלימאן, יתמודד, מקורביו הבהירו בשבוע שעבר כי החליט שלא לרוץ לתפקיד. תנועת האחים המוסלמים, שזכתה ברוב מוחץ בבחירות לפרלמנט, הודיעה כי תכריז "בקרוב מאוד" במי היא תומכת. הודעה שכזו צפויה לחזק מאוד את המועמד שבה תבחר התנועה הפופולרית.

בנוסף למועמדים המוכרים, נרשמו גם מאות אזרחים מצרים שמעוניינים להשתתף בבחירות לנשיאות, כמו מורים, סוחרים, פועלים פשוטים ועיתונאים, וחלקם אף נטולי השכלה אקדמית. המאגר האדיר של המועמדים לנשיאות עורר ביקורת חריפה במצרים. "רבים מהמועמדים רצים לנשיאות כדי לזכות במעט תהילה ולקבל תשומת לב לאחר עשרות שנים של אי צדק", אמר ד"ר עבדאללה שעלאן, אחד המועמדים לנשיאות ודיפלומט לשעבר בשירות החוץ המצרי. "יחד עם זאת, דרישת הסף, לפיה למועמדים צריכה להיות תעודת בגרות בלבד, היא פשוט בדיחה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully