וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: בראדעי לא ירוץ לנשיאות - "השחיתות נמשכת"

ניר יהב

14.1.2012 / 15:46

בהודעה חריפה שיצאה מטעם המועמד לנשיאות, הנחשב ליברלי, הודיע בראדעי על פרישה מהמירוץ "אלא במסגרת משטר דמוקרטי אמיתי". עוד אמר "ספינת המהפכה הולכת בדרך הישנה"

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר ואחד מראשי האופוזיציה במצרים, ד"ר מוחמד בראדעי, הודיע (שבת) במפתיע כי לא יתמודד על נשיאות מצרים. בהודעה שפרסם מסר בראדעי כי הוא פורש מהמרוץ לנשיאות משום שמצפונו אינו מאפשר לו להתמודד על משרת נשיא מצרים או על משרה רשמית אחרת "אלא במסגרת משטר דמוקרטי אמיתי, שמיישם את מהותה של הדמוקרטיה ולא רק את צורתה החיצונית". עוד הלין על כך שהמשטר הקודם "לא נפל".

בראדעי אמר כי המהפכה לא ממש קרתה וכי המשטר הקודם ממשיך לשלוט ביד רמה בנעשה במצרים. "ספינת המהפכה (...) הולכת בדרך הישנה, כאילו לא אירעה כלל מהפכה, כאילו המשטר כלל לא נפל". הוא הוסיף ואמר כי במקום להמשיך בדרך הנוכחית, שהובילה אך ורק לפילוג בין חלקי החברה, היה צריך "לקדם חירויות, לנסח חוקה יחדיו ולפתוח את החלונות כדי להכניס אוויר נקי ובכך לטהר את נפשותינו מהרודנות שהייתה כאן".

הוא הביע עוד את כעסו על כך שבמקום להגן על מובילי המהפכה ולהעמיד לדין את מי שרצח את חבריהם, חלקם הובא בפני בית משפט. "לא התקבלו החלטות אמתיות לטיהור מוסדות המדינה, בעיקר בתי המשפט והתקשורת, מהשחיתות של המשטר הקודם. אפילו המנהיגים של המשטר הקודם לא בודדו ולא נמנעה מהם האפשרות להמשיך בהשחתת החיים הפוליטיים".

בראדעי היה אמנם אחד המועמדים הבולטים לתפקיד נשיא מצרים, אולם סקרים שהוצגו באחרונה העלו כי סיכוייו להיבחר לתפקיד קלושים מאד. בראדעי נחשב לאדם ליברלי מאד, המזוהה עם המחנה החילוני-שמאלי במדינה. לאור תוצאות הבחירות לפרלמנט, שהראו כי המחנה האיסלמי גורף כ-70 אחוז מהמושבים, היה ברור שבראדעי ינחל תבוסה בבחירות לנשיאות וייתכן כי זו אחת הסיבות שהובילו אותו להודיע על פרישה מהמרוץ.

עוד בנושא:

עכשיו זאת עובדה: המחנה האיסלמי כבש את מצרים
סערה במצרים: מי פרסם ראיון שקרי עם בראדעי?
אל-בראדעי: אם ישראל תתקוף את עזה - נתקוף אותה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully