וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד לנשיאות מצרים: הסכם קמפ דיוויד הסתיים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.2.2011 / 21:00

לדברי איימן נור, מבכירי האופוזיציה במצרים, מי שייבחר לנשיאות המדינה צריך לנסות ולשפר את תנאי הסכם השלום עם ישראל ו"לקבל את הזכויות שנמנעו ממצרים בקמפ דיוויד"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחד מבכירי האופוזיציה במצרים ומי שהתמודד בעבר על נשיאות מצרים אמר היום (ראשון) כי הסכם קמפ דיוויד נגמר. הבכיר, איימן נור, העומד בראש מפלגת האופוזיציה "אל-רד", נשאל בראיון לתחנת הרדיו המצרית "קול המרחב" מה דעתו על הודעת צבא מצרים לפיה תכבד את ההסכמים שעליה חתמה מצרים בעבר. "מצרים היא מדינה גדולה ולא נאפשר להציג אותה כמי שלא מכבדת הסכמים. בעניין הסכמי קמפ דיוויד, לזה יש שיקולים מיוחדים. מה שהעם יחליט – יקרה".

"במציאות, הסכם קמפ דיוויד הסתיים", אמר נור, שהתמודד מול הנשיא חוסני מובארק בבחירות ב-2005 וזכה ל-7 אחוזים מהקולות. "מי שייבחר צריך לנסות ולשפר את תנאי ההסכם ולקבל את הזכויות שנמנעו ממצרים בקמפ דיוויד", הוסיף. נור, הנחשב לדמוקרט-ליברל, עומד בראש המפלגה החילונית 'אל-רד' ('המחר' – נ.י) והוא אחד המועמדים בבחירות הבאות לנשיאות. ב-2005 אף הוכנס לכלא המצרי על ידי משטר מובארק.

למרות התפטרות מובארק: ההמונים עדיין בכיכר. רויטרס
ברחבי קהיר מסירים את תמונות מובארק/רויטרס

מוקדם יותר פרסם צבא מצרים, הודעה בה הוא מבהיר את תוכניותיו לתקופת המעבר של החודשים הקרובים.


לפי ההודעה, המועצה העליונה של הצבא החליטה "להקפיא את החוקה הנוכחית, לפזר את שני בתי הפרלמנט ולנהל את ענייני המדינה במשך חצי שנה - עד לקיום בחירות לנשיאות ולפרלמנט". עוד נמסר כי הצבא מוכן לבצע את "התיקונים הנחוצים" בחוקה - כשהכוונה ככל הנראה לתיקונים שהבטיח מובארק, שיאפשרו התמודדות חופשית בבחירות לנשיאות.

הודעת הצבא מהווה במידה רבה תגובה לדרישות המפגינים שהמשיכו להתקהל גם היום בכיכר א-תחריר במרכז קהיר - ותבעו לשמוע מהצבא בצורה ברורה לאן מועדות פניה של המדינה בזמן הקרוב, ולקבל התחייבות מפורשת שיתאפשר מעבר מלא של המדינה לשלטון דמוקרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully