וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מפתיע במצרים: "עומאר סלימאן יתמודד בבחירות לנשיאות"

ניר יהב

23.3.2012 / 10:22

יד ימינו של חוסני מובארק ואחד מסמלי השלטון שהודח במהפכה לפני כשנה, שינה עמדתו ויתמודד על התפקיד - כך לפי דיווחים במצרים. לסלימאן היו קשרים הדוקים עם בכירים בישראל

סגן נשיא מצרים לשעבר, עומאר סלימאן, שינה את עמדתו והחליט סופית להתמודד לנשיאות – כך דיווחו (שישי) גורמים בסביבתו של סלימאן לעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום". הגורמים סיפרו כי סלימאן, ששימש במשך שנים ארוכות ראש המודיעין המצרי ויד-ימינו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, הודיע על החלטתו להתמודד לנשיאות מצרים בפגישה שקיים עם מובילי הקמפיין שקראו לו להתמודד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראש המודיעין המצרי עומר סולימאן. לשכת העיתונות הממשלתית
קשרים הדוקים עם בכירים בישראל. סלימאן עם ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

לדברי הגורמים, סלימאן בן ה-75 החליט בסופו של דבר להתמודד לנשיאות מצרים בשל לחצים שהפעילו עליו בכירים במערכת הפוליטית ובשל התמיכה מצד שרים לשעבר ורבים בציבור המצרי. "סלימאן ממתין עם ההודעה הרשמית על התמודדותו בבחירות משום שיש לו כל מיני חישובים שרק הוא מבין אותם", אמרו. יחד עם זאת, העריכו כי הוא צפוי להודיע בשבוע הבא על החלטתו.

מסרב להתמודד במסגרת מפלגתית כלשהי

עוד סיפרו המקורות כי סלימאן מסרב להתמודד במסגרת מפלגתית כלשהי וכי בשבועות הקרובים יקיים סדרת פגישות עם נציגי הזרמים הפוליטיים במדינה. לפני כשבועיים הודיעה מנהלת הקמפיין של סלימאן, ד"ר מרוה מוניר, כי סלימאן היה אמור להכריז על התמודדותו אך בסופו של דבר החליט שלא להתמודד. גורמים מצרים העריכו אז כי סלימאן קיבל את ההחלטה שלא להתמודד לנשיאות בשל לחצים שהפעילה עליו המועצה הצבאית העליונה ומשום שהבין כי אין לו סיכויים טובים להיבחר.

סלימאן שימש במשך עשרות שנים כיד ימינו של חוסני מובארק בעת שכיהן כנשיא. הוא כיהן כראש המודיעין המצרי, וניהל קשרים ענפים עם ראשי מדינות, ביניהם עם ההנהגה הישראלית. לאחר שההתקוממות נגד מובארק החלה, הודיע נשיא מצרים לשעבר כי הוא ממנה את סלימאן לסגנו, ומעביר לו את סמכויותיו. הודעה זו לא סיפקה את המפגינים ובסופו של דבר נאלץ מובארק להתפטר ביחד עם סלימאן.

על מאות האזרחים המתמודדים לנשיאות, נמנים גם כמה אישים מוכרים, כמו שר החוץ ומזכ"ל הליגה הערבית לשעבר עמרו מוסא, ראש ממשלת מצרים לשעבר אחמד שפיק ואיש האחים המוסלמים לשעבר עבד אל-מונעם אבו אל-פתוח. תנועת האחים המוסלמים, שזכתה ברוב מוחץ בבחירות לפרלמנט והודיעה פעמים רבות כי לא תציג מועמד לנשיאות, הפתיעה אתמול כשאמרה שתיאלץ לשקול את האפשרות להציב מועמד מבין שורותיה לתפקיד הנשיא לקראת הבחירות שייערכו ב-24-25 במאי.

עוד באותו נושא
עומאר סלימאן פרש במפתיע מהמרוץ לנשיאות מצרים
מובארק לפני שנה: "מעביר את הסמכויות לעומאר סלימאן"
כיצד חמק סגנו של מובארק במצרים מהעמדה לדין?

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully