וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרו מוסא: "אסור לגעת בהסכם השלום עם ישראל"

ניר יהב

17.9.2011 / 10:32

אחד המועמדים הבולטים לנשיאות מצרים התייחס בראיון לעיתון כוויתי לדרישה לבטל את הסכמי קמפ דייויד. הוא גם גינה את הפריצה לשגרירות ישראל: "אני לא מרוצה מהמעשים של הבריונים"

מזכ"ל הליגה הערבית לשעבר ואחד המועמדים הבולטים לנשיאות מצרים, עמרו מוסא, מתייצב לצד הסכם השלום בין ישראל למצרים. בראיון שהעניק הבוקר (שבת) לעיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" נשאל מוסא מה דעתו על הדרישה לבטל את הסכמי קמפ דיוויד, והשיב: "הסכמי קמפ דיוויד הם הסכמים בין ישראל למצרים שאי אפשר לגעת בהם".

יחסי ישראל-מצרים: כותרות אחרונות
השגריר המצרי זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ
עמרו מוסא: ”השלום עם ישראל בעדיפות גבוהה”
תקיפת השגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב

מוסא, שכיהן בעבר גם כשר החוץ המצרי, תקף קשות את המפגינים המצרים שפרצו לתוך שגרירות ישראל בקהיר לפני שבוע ותאר אותם כ"בריונים": "מה שעשו אותם מצרים בשגרירות הישראלית לא מקובל. אני לא מרוצה מהמעשים של הבריונים". דווקא בהתייחסו להידרדרות ביחסים בין ישראל לטורקיה התייחס מוסא באורח שונה לישראל, כשאמר כי "טורקיה הבינה את גודל הסבל של העם הפלסטיני".

מוסא החמיא גם לראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, ואמר כי הוא "אדם אהוב הפועל למען הגשמת הרצונות של עמו". עוד אמר כי ארדואן עושה כל מה שהוא רואה לנכון למען האינטרס של העם הטורקי. "הוא פועל בהגיון", אמר. "בתקופת משטרו של מובארק היו חילוקי דעות בינינו לבין טורקיה, אולם כעת לאחר המהפכה היחסים הדוקים מאד".

הקונצנזוס המצרי סביב הסכם השלום עם ישראל הלך ונדסק באחרונה. ראש ממשלת מצרים, ד"ר עיסאם שרף, אמר שלשום כי הסכם השלום עם ישראל "אינו קדוש", וכי הוא "תמיד נתון לשינויים", אם הדבר יחזק את השלום ויפעל למען האינטרס האזורי. בראיון שהעניק לטלוויזיה הטורקית אמר שרף כי הסכמי קמפ דיוויד "הם לא דבר קדוש. הם תמיד נתונים לדיון באופן שיביא לרווחת האזור. אם נצטרך להכניס בהם שינויים – נעשה זאת".

אלא שמוסא עצמו מקפיד לשמור על קו אחיד בעניין היחסים עם ישראל. "שיחות השלום עם ישראל צריכות להמשיך וליהנות מעדיפות גבוהה' ולהתבסס על היוזמה הערבית", כך אמר בשבוע שעבר. "מה שאנו מציעים היא הצעה, שלטענת רבים, על ישראל לא לסרב לה. אנו זקוקים לשלום יציב, שלום בו שני הצדדים ייצאו מנצחים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully