וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאהבת של בריוויק באה למשפטו - וגורשה מנורבגיה

האישה הגרמנייה הצליחה להגיע עד שערי בית המשפט - ושם נעצרה. היום נמנע המחבל לראשונה מהצדעה בפתח הדיון - בו סיפר כי התאמן להתקפה במשחקי מחשב, וכי תכנן פיגוע התאבדות

הרשויות בנורבגיה סירבו לאשר את כניסתה של אזרחית גרמניה, שטענה כי הייתה מאהבת של אנדרס ברינג בריוויק, המחבל שרצח 77 בני אדם, אל תוך האולם בו מתנהל משפטו, שנפתח השבוע. כך דיווחה היום (חמישי) רשת הטלוויזיה הנורבגית המסחרית TV2. קצין משטרה נורבגי מסר לרשת כי האישה, שפרטיה לא נחשפו, הוחזקה 24 שעות במעצר, בטרם גורשה בחזרה לגרמניה.

"כשעברה בביקורת הבטחונית, היה ברור שמטרתה היא להגיע לבריוויק ולהביע את תמיכתה בו", אמר הקצין, יאן קוורמה. "בדקנו עם הרשויות בחו"ל, וגילינו שהיא כבר הורשעה בעבר בהפרת הסדר הציבורי. לפיכך, החלטנו שהיא אינה רצויה במדינתנו". הרשת דיווחה עוד כי האישה סיפרה מחוץ לבית המשפט כי הייתה בעבר מאהבת של בריוויק, וכי התכתבה עמו לאחר מעצרו והבטיחה לו להיות נוכחת במשפטו. היא הגיעה לנורבגיה ביום ראשון השבוע, יום לפני פתיחת המשפט. לפני מספר שבועות נחשפה אישה מבלארוס שטענה כי הייתה אהובתו של רוצח ההמונים.

משפט בריוויק - עוד כותרות מהשבוע:
המחבל הנורבגי הצדיע במשפטו וטען ל"הגנה עצמית"
בריוויק במשפט: "הייתי עושה זאת שוב"
יחד עם המחבל, עומדת לדין גם סוגיית ההגירה

פינת זיכרון להרוגי מתקפת הטרור בנורבגיה מחוץ לקתדרלה של אוסלו, אפריל 2012. רויטרס
פינת זיכרון ל-77 הרוגי הפיגועים, השבוע מול הקתדרלה של אוסלו/רויטרס

בינתיים בתוך אולם הדיונים באוסלו, המשיך גם היום בריוויק במתן עדותו, זה היום השלישי ברציפות. בין היתר, סיפר היום כי החל לתכנן את הפעולה כבר ב-2006, אז לדבריו לקח "שנת שבתון" כדי "לתכנן פיגוע התאבדות". עוד סיפר כי הצטרף ב-2010 ל"מועדון נשק" כחלק מהכנותיו ל"מבצע", שכללו גם משחק ממושך במשחקי מחשב, "16 שעות ביום". עוד הסביר כי העריך ש"סיכויי ההישרדות" שלו לאחר ביצוע הפיגועים עומדים על 5%.

"יש לנו מה ללמוד מאל-קאעדה"

בדיון היום גם חשף בריוויק עוד פרטים לגבי תכנוני הפיגועים שלו, ובין היתר סיפר כי הכין בסך הכל שלוש פצצות - זו שפוצץ בקריית הממשלה באוסלו; מטען חבלה נוסף שתכנן לפוצץ במשרדי מפלגת השלטון, הלייבור, ומטען שלישי שתכנן להטמין בארמון המלוכה, אולם "במקום בו משפחת המלוכה לא תיפגע". לבסוף, הסתפק רק בפצצה אחת בשל מורכבות המבצע. כמו כן, סיפר כי לגבי ההתקפה באי יוטויה, אחד מתכנוניו היה לערוף את ראשה של ראש הממשלה לשעבר, גרו הרלם ברונדטלנד (שאכן שהתה באי אך עזבה אותו זמן קצר קודם לכן), לתעד את המעשה ולהעלות את הסרטון לרשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המחבל אנדרס ברינג בריוויק במהלך דיון במשפטו, אוסלו בירת נורבגיה, 19 באפריל 2012. רויטרס
בריוויק בדיןו היום, עם פרקליטו, גיר ליפסטאד/רויטרס

משפטו של בריוויק נפתח ביום שני, ולאחר השמעת טיעוני התביעה, עלה בריוויק עצמו לדוכן העדים שלשום, ומאז נמשכת עדותו. היום, בניגוד להרגל שטיפח בימי הדיונים הקודמים, נמנע בריוויק מהצדעה באגרוף קמוץ בפתח הדיון, בסגנון המקובל בקרב ארגוני ימין קיצוני.

בדיון אתמול, התייחס בריוויק לעונשו הצפוי (21 שנות מאסר, העונש המקסימלי בנורבגיה), ואמר כי בתי הכלא במדינה הם "פתטיים", ולכן, מבחינתו, "הפתרון ההגיוני היחיד" עבורו הוא זיכוי מוחלט - או עונש מוות. פעיל הימין הקיצוני הוסיף כי הוא אינו חושש מהמוות, וכי לארגונים הלאומניים באירופה "יש הרבה מה ללמוד" מאידאולוגיית מות הקדושים של ארגוני טרור איסלמיים כגון אל-קאעדה. "לו הייתי חושש מהמוות, לא הייתי מוציא לפועל את תוכניתי", קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully