וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 20 הרוגים מירי במרכז קניות באל פאסו שבטקסס

אש נפתחה בסניף של רשת "וולמרט", ומהאש נפגעו לפחות 26 אזרחים. המשטרה המקומית עצרה חשוד במעשה, בן 21 מדאלאס, ונבדק מניע של פשע שנאה. "אנשים מכוסים בדם נמלטו מהחנות", סיפר עד ראיה. טראמפ: "מעשה של פחדנות"

צילום: רויטרס

ירי במרכז קניות בטקסס - כל הדיווחים:

  • 20 הרוגים מירי במרכז קניות בעיר אל פאסו
  • המשטרה עצרה חשוד בן 21 בביצוע הירי
  • עדת ראיה: "ראיתי את החשוד יורה באדם מטווח אפס"
  • הנשיא טראמפ עודכן על אודות התקרית: "מעשה של פחדנות"
  • הרשויות בוחנות פוסט שפרסם החשוד לפני הירי

20 בני אדם נורו למוות אתמול (שבת) מירי במרכז הקניות "וולמרט" בעיר אל פאסו שבטקסס - כך אישרו כלי תקשורת במדינה. באירוע נפצעו עוד 26 בני אדם בדרגות שונות, והם נלקחו לטיפול בבית החולים. המשטרה המקומית פרסמה הודעת אזהרה שבה קראה לתושבים להתרחק מהמקום.

עוד נמסר מהרשויות כי החשוד בביצוע הירי, פטריק קרוסיוס בן 21 מדאלאס, נעצר לאחר שנכנע לכוחות, וכי המניע למסע ההרג הקטלני עדיין לא ברור. עם זאת, גורמים בכירים מאמינים כי לפני הירי, פרסם היורה מניפסט גזעני ברשתות החברתיות, והחוקרים בוחנים פוסט החשוד כמיוחס אליו.

עד ראיה אמר לרשת ABC כי המשטרה החלה לפנות את השטח שליד סניף וולמרט. "אנשים יצאו החוצה כשהם מכוסים בדם". עד הראיה אמר כי הבחין בגופה עם פגיעת ראש כשנכנס למרכז הקניות. ראש עיריית אל פאסו די מרגו אמר לאחר הירי כי זהו מצב טרגי ביותר, "זה לא משהו שאנחנו מצפים לו באל פאסו". ה-FBI פתח בחקירת המקרה. העיר אל פאסו, בה מתגוררים 680 אלף תושבים, נמצאת במערב מדינת טקסס וגובלת העיר המקסיקנית חוארז. נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופס אוברדור, אמר כי שלושה אזרחי מקסיקו נרצחו בטבח.

היורה נכנס לקניון עם נשק ואטמים מהתקרית בעיר אל פאסו, טקסס, 3 באוגוסט 2019. טוויטר, אתר רשמי
היורה בכניסה לסניף/אתר רשמי, טוויטר

מושל טקסס, גרג אבוט, כתב בחשבון הטוויטר כי המשרד לביטחון הציבורי מסייעת לכוחות המשטרה להביא לסיום התקרית. הבית הלבן מסר כי הנשיא דונלד טראמפ עודכן על אודות התקרית ושוחח עם מושל טקסס.

מהקונסוליה הישראלית בטקסס נמסר כי היא נמצאת בקשר עם הרשויות במקום. אין מידע לפי שעה על הימצאות ישראלים בזירה.

בתיעוד מזירת הירי נראה החשוד בכניסה לסניף כשהוא אוחז ברובה בידיו ואוזניו מכוסות באוזניות. עדת ראיה בשם קרינה סיפרה כי ראתה אדם חמוש כשחיפשה מקום חנייה במגרש החנייה של מרכז הקניות עם בנה בן השבע. היא אמרה כי שמעה "רעש הדומה לפיצוץ של בלונים", לפני שראתה את החמוש יורה באדם מטווח אפס.

עוד בוואלה!

אם המשפחה שנדרסה בתאונה בקריית גת: לנהג היה ריח של אלכוהול

לכתבה המלאה
זירת אירוע הירי בעיר אל פאסו, טקסס, 3 באוגוסט 2019. רויטרס
העיר גובלת במקסיקו. שוטרים באל פאסו, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב כי "ירי נוראי התרחש באל פאסו, טקסס. הדיווחים לא טובים, הרבה נהרגו. אני עובד עם רשויות המדינה, הרשויות המקומיות וגורמי אכיפת החוק. דיברתי עם המושל ומסרתי לו שיש לו את כל התמיכה של הממשלה". עוד הוסיף טראמפ כי "הירי היום לא היה רק טראגי, אלא מעשה של פחדנות. אני יודע שאני עומד עם כל המדינה בגינוי פשע השנאה הזה. אין סיבות או תירוצים שיצדיקו רצח של אנשים תמימים". עוד צייץ, "מחשבותינו ותפילותינו עם אזרחי טקסס המדהימים".

סניף וולמארט בו התרחש הירי+מפה של טקסס. AP
סניף וולמארט באל פאסו/AP

המועמד לנשיאות ארצות הברית, בטו א'ורורק, אמר מוקדם יותר כי הוא מבולבל מהחדשות על הירי ההמוני בעיר הולדתו, אל פאסו, טקסס. א'ורורק אמר לעיתונאים בלאס וגאס כי הוא שוחח בטלפון עם ראש עיריית אל פאסו, די מרגו, השריף של העיר ונציגת ארצות הברית ורוניקה אסקובר. לדבריו, הם עדיין לומדים פרטים על הפיגוע בקניון סיילו ויסטה. המועמד לנשיאות הוסיף כי הוא מתכנן לחזור מיד הביתה כדי להיות עם משפחתו. הוא ביקש "את הכוח של כולם לאל פאסו ברגע זה. הנחישות של כולם לדאוג שזה לא ימשיך לקרות במדינה הזו".

במענה לשאלת עיתונאי על אמירותיו הגזעניות של הנשיא טראמפ לאחרונה, ענה א'ורורק "ישנה עלייה בפשעי השנאה בשלוש השנים האחרנות, תחת שלטונו של נשיא שקורא למקסיקנים גנבים ואנסים. הוא מנסה לגרום לנו לפחד מהם וזה יוצר במידה מסוימת אפקט וגם השלכות. הניסיון שלו להחרים מוסלמים מהמדינה הזו הביא לשריפה של מסגד בטקסס. גם האמירות שלו בווירג'יניה על נשים מוסלמיות שנבחרו לקונגרס. הוא גזען והוא משריש גזענות למדינה שלנו וזה מוביל לאלימות".

היורה בוולמארט טקסס - פטריק קרוסיוס בן 21. 4/8. אתר רשמי
היורה בוולמארט טקסס, פטריק קרוסיוס בן 21/אתר רשמי

הירי בטקסס התרחש חמישה ימים לאחר שאדם פתח באש בפסטיבל אוכל בקליפורניה, בו נורו למוות שלושה בני אדם. המניע של החשוד, שנורה בידי אנשי ביטחון במקום ושם קץ לחייו, עדיין לא ברור.

(עדכון ראשון: 21:40)

תיעוד מתוך סניף וולמרט שבו התרחש הירי

זירת אירוע הירי בעיר אל פאסו, טקסס, 3 באוגוסט 2019. רויטרס
כוחות משטרה באל פאסו לאחר הירי, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully